برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

دست هایتان را بشویید تا به آنفولانزا مبتلا نشوید

دست هایتان را بشویید تا به آنفولانزا مبتلا نشوید فصل زمستان که ازجمله با شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است، شروع شده و شاید بخواهید بدانید که چگونه می‌توان قرارگیری در معرض ویروس‌ها و باکتری‌ها را کاهش داد. شستن دست‌ها یک راه ساده و موثر برای مقابله با میکروب‌ها است، به شرطی که آن را به‌درستی و در لحظات کلیدی انجام دهید.
فصل زمستان که ازجمله با شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است، شروع شده و شاید بخواهید بدانید که چگونه می‌توان قرارگیری در معرض ویروس‌ها و باکتری‌ها را کاهش داد. شستن دست‌ها یک راه ساده و موثر برای مقابله با میکروب‌ها است، به شرطی که آن را به‌درستی و در لحظات کلیدی انجام دهید. این کار شمار میکروب‌های روی دست‌های شما را کاهش می‌دهد و در نتیجه با احتمال کمتری ممکن است دوز موثری از باکتری یا ویروس را به بدنتان منتقل کنید. چه هنگامی باید دست‌ها را شست؟
به گزارش Consumer reports  پیش، در حین و پس از درست کردن غذا، پس از استفاده از توالت، عوض کردن پوشک بچه، سرفه یا عطسه کردن یا فین کردن بینی، لمس کردن زباله‌ها، تماس با حیوان یا غذا و مدفوع آن، باید دست‌هایتان را بشویید.


همچنین پیش و پس از مراقبت از کسی که بیمار است یا جراحتی خفیف مانند بریدگی دارد بهتر است دست‌هایتان را بشویید. برای اینکه به‌درستی دست‌هایتان را بشویید، می‌توانید این روش پنج قدمی را به کار ببندید: دست‌هایتان را با آب پاک و جاری گرم یا سرد مرطوب کنید، شیر آب را ببندید، صابون را در دست بگیرید (از فراورده‌های ضد باکتری استفاده نکنید). بعد دست‌هایتان را با صابون به هم بمالید تا کف ایجاد شود. کف را به جلو و پشت دست‌هایتان بمالید و اطمینان حاصل کنید که کف به میان انگشتان و زیر ناخن‌هایتان هم می‌رسد. برای 20 ثانیه یا بیشتر مالیدن صابون را ادامه دهید. بعد دوباره شیر آب را باز کنید و دست‌هایتان را زیر آب پاک و جاری آب بکشید. با خشک کردن دستتان با یک حوله تمیز یا خشک‌کن کار را به پایان برسانید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات