برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آسم در کودکی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در جوانی را افزایش می دهد

آسم در کودکی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی در جوانی را افزایش می دهد نتایج یک مطالعه جدید پیشنهاد می‌کند که کودکان مبتلا به آسم، تب یونجه و اگزما، بیشتر از کودکان طبیعی، عوامل خطر بیماری‌های قلبی را در سنین جوانی یدک می‌کشند.
نتایج یک مطالعه جدید پیشنهاد می‌کند که کودکان مبتلا به آسم، تب یونجه و اگزما، بیشتر از کودکان طبیعی، عوامل خطر بیماری‌های قلبی را در سنین جوانی یدک می‌کشند. به گزارش Live Science این تحقیقات نشان داده که در میان کودکان مبتلا به این نوع آلرژی‌ها، میزان بیشتری از اضافه‌وزن و چاقی دیده می‌شود که عوامل خطری برای بیماری قلبی به‌شمار می‌روند. محققان همچنین دریافته‌اند که کودکان و نوجوانان مبتلا به آسم یا تب یونجه، احتمالا دو برابر بیشتر از کودکانی که این نوع آلرژی‌ها را ندارند، با افزایش فشار خون یا افزایش کلسترول دست و پنجه نرم می‌کنند که همگی از عوامل خطر بیماری‌های قلبی هستند. نتایج این مطالعه در نشریه Allergy & Clinica- Immunology منتشر شده است.

این داده‌ها پیشنهاد می‌کنند که بیماری‌های آلرژیک می‌توانند اثرات مخربی روی دیگر جنبه‌های سلامت کودک داشته باشند. بنابراین شناسایی این اثرات مخرب ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی یا درمان به‌موقع آنها کمک کنند. هرچند این مطالعه دریافته که ارتباطی میان کودکان مبتلا به وضعیت‌های عمومی آلرژیک و افزایش خطر بیماری قلبی وجود دارد، یافته‌‌ها حاکی از یک رابطه علت و معلولی میان این دو وضعیت نیست. بنابراین مشخص نیست آیا درمان بیماری‌های آلرژی خطر بیماری قلبی را در کودک کاهش می‌دهد یا خیر.

در این مطالعه، محققان داده‌های حدود 13 هزار کودک را در ایالات متحده آنالیز کردند که والدین آنها به پرسش‌هایی در مورد وضعیت سلامت کودکانشان پاسخ داده بودند. از این داده‌های به دست آمده، محققان تخمین زدند که 14 درصد از کودکان آمریکایی مبتلا به آسم هستند. همچنین تخمین زدند که 17 درصد کودکان تب یونجه و 12 درصد نیز اگزما دارند. مطالعه حاضر، نخستین مطالعه‌ای نیست که به ارتباط میان شرایط رایج آلرژی در کودکان و بزرگسالان و افزایش خطر بیماری قلبی‌عروقی پرداخته است. در مطالعه‌های قبلی نیز نشان داده شده بود که بزرگسالان مبتلا به اگزما با عوامل خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی بیشتری مواجه هستند. این دسته از افراد در مقایسه با گروه کنترل، بیشتر مبتلا به چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت هستند. هنوز دلیل اصلی این ارتباط در کودکان مشخص نیست، اما مکانیسم‌های چندی هستند که می‌توانند این ارتباط را توضیح دهند. شاید به دلیل اثرات مخرب التهاب است که در کودکان مبتلا به آلرژی رخ می‌دهد و نقش مهمی در بروز بیماری قلبی هم دارد. دلیل دیگر آنهم شاید به خاطر فعالیت فیزیکی کمتر این کودکان و میزان بیشتر چاقی در کودکان مبتلا به آسم و بیماری آلرژی است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات