برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

پوست سالم در روان سالم

پوست سالم در روان سالم پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات اخیر خود ارتباط مستقیمی بین استرس روانی و مشکلات پوستی پیدا کردند که مشخص می‌کند بیماران مبتلا به اضطراب نیازمند مراقبت‌های بهداشتی و پوستی هستند.
پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات اخیر خود ارتباط مستقیمی بین استرس روانی و مشکلات پوستی پیدا کردند که مشخص می‌کند بیماران مبتلا به اضطراب نیازمند مراقبت‌های بهداشتی و پوستی هستند.
به گزارش Medical News Today این محققان، با توجه به شیوع استرس روانی در دانشجویان و اظهار شکایت‌های آنها از مشکلات پوستی همچون خارش‌های پوستی و پوسته‌پوسته شدن پوست سر، تحقیقات خود را با هدف درک ارتباط استرس روانی و مشکلات پوستی آغاز کردند. این یافته‌ها بیشتر نشان می‌دهند که باید برای بیماران با هر دو شرایط مشکلات پوستی و سطح بالایی از استرس روانی، اقدامات درمانی غیردارویی در نظر گرفته شود. آنها برای بررسی دقیق این موضوع ارتباط استرس روانی و مشکلات پوستی را در گروه بزرگی از دانشجویان مقطع کارشناسی مورد بررسی قرار دادند.
در این بررسی‌ها بیش از 400صد نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی به عنوان جامعه مورد مطالعه شرکت کردند که به سه گروه کم‌استرس، گروه دارای استرس متوسط و گروه پرتنش و استرس شدید تقسیم شدند. گروه پر استرس به‌طور قابل‌توجهی دارای مشکلات پوستی از قبیل خارش پوست، ریزش مو، پوست سر چرب یا مومی‌شکل، پوسته‌پوسته شدن پوست سر، عرق کردن شدید، پوست فلس‌مانند و جوش خارش‌دار در دست بودند و از عادات ناشی از استرس چون جویدن ناخن و کشیدن مو رنج می‌بردند. این یافته‌ها بیشتر نشان می‌دهند که باید برای بیماران با هر دو شرایط مشکلات پوستی و سطح بالایی از استرس روانی، اقدامات درمانی غیردارویی در نظر گرفته شود. در واقع، اینگونه بیماران باید با توجه به سطح استرس روانی‌شان تحت مراقبت‌های بهداشتی و پوستی قرار گیرند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات