برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

یوگا، دردهای آرتروزی را آرام می کند

یوگا، دردهای آرتروزی را آرام می کند نتایج یک مطالعه پیشنهاد می‌کند، یوگا ممکن است علایم بیمارانی را که همزمان از دو فرم شایع این دردها اوستئوآرتریت و آرتریت در رنج هستند، روماتوئید، تسکین دهد. نتایج این مطالعه در Journal of Rheumatology به چاپ رسیده است.
تعداد افرادی که در دنیا با انواع دردهای آرتریتی زندگی می‌کنند، رو به افزایش است. حال نتایج یک مطالعه پیشنهاد می‌کند، یوگا ممکن است علایم بیمارانی را که همزمان از دو فرم شایع این دردها اوستئوآرتریت و آرتریت در رنج هستند، روماتوئید، تسکین دهد. نتایج این مطالعه در Journal of Rheumatology به چاپ رسیده است.
همانطور که یوگا به کاهش اضطراب و استرس کمک می‌کند، مزایای بی‌شماری برای سلامت بدن هم دارد. در مطالعات قبلی مشخص شده انجام فقط یک حرکت یوگا، به مدت 90 ثانیه در روز، می‌تواند انحنای ستون فقرات را در افراد مبتلا به اسکولیوز بهبود دهد. مطالعه دیگری هم نشان داده انجام یوگا می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان پستان کمک کند.
امروزه یوگا به‌طور روزافزونی به یکی از درمان‌های مکمل بسیاری از بیماری‌ها تبدیل شده که درمان بیماران مبتلا به آرتریت هم سهم عمده‌ای دارد.
در حالی که هنوز درمان قطعی برای آرتریت وجود ندارد، فعالیت فیزیکی به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش علایم در نظر گرفته می‌شود. اما متاسفانه حدود 90 درصد این بیماران توصیه‌ها را نادیده می‌گیرند، شاید به دلیل درد و سفتی که در این بیماری وجود دارد و اینکه بیماران مطمئن نیستند چه فرمی از فعالیت فیزیکی برای آنها مفید است. در این مطالعه مشخص شده، یوگا ممکن است برای بیماران مبتلا به آرتریت بسیار مناسب باشد، زیرا ترکیبی است از فعالیت فیزیکی و مدیریت استرس و تکنیک‌های آرام‌بخش.
محققان آمریکایی و کانادایی، برای اثبات این فرضیه، 75 بزرگسال کم‌تحرک 18 سال و بالاتر را که مبتلا به اوستئوآرتریت زانو یا آرتریت روماتوئید بودند، وارد مطالعه کردند. سپس، به‌طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه، دو بار در هفته، به مدت 60 دقیقه، جلسات یوگای Hatha را در طول 8 هفته دنبال کردند. در کنار آن، جلسه تمرین در منزل هم، یک بار در هفته داشتند.
گروه دیگر، در لیست انتظار ماندند! در نهایت مشخص شد، یوگا، اما با مکانیسم ناشناخته، باعث بهبود دردهای آرتریتی بیماران شده است. نکته مهم آنکه، یوگا گزینه قابل قبول و ایمنی برای این دسته از بیماران است.
محققان در این مطالعه متذکر می‌شوند: «شرکت‌کنندگانی که در جلسات یوگا حضور داشتند، 20 درصد بهبود در درد، سطح انرژی و خلق خود گزارش کردند. همچنین 20 درصد پیشرفت در عملکرد فیزیکی، مانند توانایی انجام کارهای منزل و کار خود را یافتند. آنچه مهم است آنکه، این پیشرفت‌‌ها تا 9 ماه بعد هم برای بیمار باقی ماند.» بیماران از اینکه سرعت راه‌رفتن آنها بیشترشده بود، هیجان‌زده بودند.
دانشمندان در پایان نتیجه‌گیری و توصیه می‌کنند: «بیماران مبتلا به آرتریت که به دنبال یوگا هستند، در ابتدا با پزشک خود مشورت کنند و مفصل درگیر خود را مشخص کرده و اینکه چگونه تمرینات یوگا تعدیل شوند تا مطمئن باشند که یوگا برایشان ایمن است. سپس مربی‌ای را انتخاب کنند که در این زمینه کاملا آگاه بوده و محدودیت‌های کار را می‌شناسد. در ابتدا با تمرین‌های ملایم آغاز کنند و سپس براساس توانایی و تحمل بدن، سطح تمرین‌ها افزایش یابد.»/
 
*به نقل از Medical News Today

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات