برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

در درمان پرفشاری خون جوانان، اندکی صبر جایز است!

در درمان پرفشاری خون جوانان، اندکی صبر جایز است! نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، در بیماران جوان و میانسال که در مطب پزشک افزایش مختصر فشار خون پیدا می‌کنند، اما فاکتورهای خطر دیگری را ازبیماری قلبی- ‌عروقی ذکر نمی‌کنند، بهتر است قبل از شروع درمان ضد پرفشاری خون، صبر کرد
نتایج یک مطالعه جدید که برگرفته از Hypertension and Ambulatory Recording Venetia Study است، نشان می‌دهد، در بیماران جوان و میانسال که در مطب پزشک افزایش مختصر فشار خون پیدا می‌کنند، اما فاکتورهای خطر دیگری را ازبیماری قلبی- ‌عروقی ذکر نمی‌کنند، بهتر است قبل از شروع درمان ضد پرفشاری خون، صبر کرد و نگاه کرد. این مطالعه همچنین دریافت، بیماران جوانی که احتمال دارد 10 سال آینده فشار خون طبیعی داشته باشند، افرادی هستند که فشار خون گردشی آنها طبیعی بوده و همچنین، افرادی که قرائت‌های گرفته شده از فشار خونشان پس از 1 سال، کاهش نشان داده است.
این یافته‌ها می‌تواند به بیماران جوانی که احتمالا هیپرتانسیون روپوش سفید در آنها وجود دارد، کمک کرده تا تحت درمان با داروهای ضد پرفشاری خون قرار نگیرند، زیرا اصلا به درمان نیازی ندارند. محقق ارشد این مطالعه معتقد است: «پرفشاری خون در افراد جوان کاملا متفاوت از آن چیزی است که در افراد مسن دیده می‌شود. در کلینیک اغلب دیده می‌شود که ورزشکاران فوتبال با افزایش مختصر فشار خون مراجعه می‌کنند، اما آنالیزهای بیشتر نشان می‌دهند که این شرایط خوش‌خیم بوده و این افراد به کاهش فعالیت ورزشی خود نیازی ندارند.» نکته بسیار مهم این مطالعه آن است که در افراد جوانی که تصور می‌شود به سوی پرفشاری خون پیش می‌روند، بهترین رویکرد صبر و نگاه کردن است. یعنی تنها باید بیماران را تحت نظر داشت و در فواصل مناسب، آنها را مورد ارزیابی دوباره قرار داد، به جای آنکه درمان اضافی برای آنها تجویز کرد.البته هنوز مشخص نیست افراد مبتلا به فشار خون مرحله 1، تا چه مدت قبل از شروع درمان ضد پرفشاری خون، تنها با تغییرات سبک زندگی می‌توانند مدیریت شوند/.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات