برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

گلودرد کودکان ممکن است موجب سکته مغزی شود

گلودرد کودکان ممکن است موجب سکته مغزی شود رئیس انجمن علوم اعصاب ایران نسبت به گلو درد کودکان هشدار داد و خواستار توجه جدی والدین به این موضوع شد که‌ این عارضه ممکن است تبدیل به روماتیسم و بروز سکته مغزی شود.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران نسبت به گلو درد کودکان هشدار داد و خواستار توجه جدی والدین به این موضوع شد که‌ این عارضه ممکن است تبدیل به روماتیسم و بروز سکته مغزی شود.
 
حسین پاکدامن با بیان اینکه برخی بیماری‌های التهابی عروق مغزی در کودکان و نوجوانان که بیماری‌های کلاژن خوانده می‌شوند و سیستم ایمنی فرد را درگیر می‌کنند می‌تواند به سکته‌های مغزی منجر شوند، گفت: خوشبختانه کاهش روماتیسم‌های قلبی موجب کم شدن میزان ابتلا به سکته‌های مغزی شده است. گرفتاری دریچه قلبی ناشی از روماتیسم و حرکت لخته خونی در مغز می‌تواند موجب نوعی سکته مغزی شود که اکنون با وجود آنتی‌بیوتیک‌ها و شیوه مصرف آنها که باید بموقع باشد شاهد کاهش ابتلا به سکته مغزی ناشی از روماتیسم قلبی هستیم.
پاکدامن، علل دیگر ابتلا به سکته‌های مغزی در کودکان و نوجوانان را چنین توضیح داد: اختلالات مادرزادی مغز هم می‌تواند موجب لخته شدن خون در نوزادان شود که این موضوع در نهایت بروز سکته‌های مغزی را در پی دارد.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران چاقی و مصرف مواد قندی به‌ویژه شکلات‌ها را هم از عوامل احتمالی افزایش سکته‌های مغزی در کودکان و نوجوانان معرفی کرد و از والدین خواست با رعایت برنامه غذایی سالم فرزندان خود را در معرض ابتلا به سکته‌های مغزی قرار ندهند.
 
این نورولوژیست با اشاره به اینکه سکته‌های مغزی دومین عامل مرگ‌ومیر پس از بیماری‌های قلبی است، افزود: سکته‌های مغزی شایع‌ترین علت ناتوانی جسمی و مغزی در افراد مسن است. 70درصد مبتلایان به سکته‌های مغزی مجبور به ترک کار می‌شوند، 30درصد آنها برای راه رفتن به کمک احتیاج داشته و 16درصد نیز مجبور به خانه‌نشینی یا حضور در خانه سالمندان می‌شوند. بنابراین لازم است از همان کودکی نسبت به رعایت بهداشت زندگی شامل خواب، خوراک و تحرک اقدام کنیم.
رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: سن ابتلا به سکته‌های مغزی در جهان 55سالگی است اما در ایران با 10سال کاهش 45سالگی برآورد شده است. بنابراین، پیشگیری در زمینه بیماری‌های مغز و اعصاب می‌تواند به‌طور قابل توجهی منجر به کاهش مرگ‌ومیر ناشی از سکته‌های مغزی شود. همچنین عواملی مانند فشار، قند و چربی خون که موجب ایجاد سکته‌های مغزی می‌شود نیز باید کنترل شود چرا که فشار خون می‌تواند موجب تصلب شرایین و سکته‌های مغزی شود. این عوامل به‌ویژه در افرادی که سابقه خانوادگی برای ابتلا به سکته‌های مغزی دارند بسیار اهمیت دارند/.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات