برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

هورمون ملاتونین تقویت کننده استخوان های فرسوده

هورمون ملاتونین تقویت کننده استخوان های فرسوده یک تیم پزشکی در بررسی‌های آزمایشگاهی خود دریافتند هورمون طبیعی بدن موسوم به ملاتونین، استخوان‌های فرسوده را تقویت می‌کند.

یک تیم پزشکی در بررسی‌های آزمایشگاهی خود دریافتند هورمون طبیعی بدن موسوم به ملاتونین، استخوان‌های فرسوده را تقویت می‌کند.

متخصصان دانشگاه «مک‌گیل» اظهار داشتند: هورمون طبیعی ملاتونین که به عنوان دارو نیز برای تغییر و اصلاح ساعت درونی بدن مصرف می‌شود می‌تواند در تقویت استخوان‌های فرسوده نقش داشته باشد.

این تیم پزشکی در بررسی آزمایشگاهی خود روی موش‌ها به این موضوع پرداختند در صورتی که ملاتونین ساعت زیستی را در موش‌های پیر تنظیم کند، پس فعالیت استئوکلاست‌ها را کاهش می‌دهد و در نتیجه آن از سرعت فرآیند تجزیه و متلاشی شدن استخوان‌ها هم کاسته می‌شود.

ساعت زیستی بدن شامل تغییرات جسمی، روانی و رفتاری است که چرخه 24 ساعته‌ای را دنبال می‌کند و به نور و تاریکی در محیط واکنش نشان می‌دهد. استئوکلاست‌ها سلول‌هایی هستند که استخوان را به منظور شروع تغییر شکل متلاشی می‌کند.

در این بررسی تعدادی موش در دو گروه مطالعه شدند. به گروهی از این موش‌ها که 22 سال سن داشتند و برابر با انسانی 60 ساله بودند آب حاوی مکمل ملاتونین دادند و گروه دیگر این مکمل را دریافت نکردند. این متخصصان پش از گذشت 10 هفته و انجام آزمایش‌های متعدد مشاهده کردند در موش‌های دریافت‌کننده ملاتونین میزان تراکم استخوانی نسبت به گروه‌های دیگر افزایش قابل توجهی داشت.

به گزارش ساینس ورلدریپورت، به رغم مشاهده این یافته‌ها متخصصان کارکرد مثبت ملاتونین را در تقویت استخوان‌های فرسوده انسان تایید نکردند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات