برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

درمان روماتیسم و طب سنتی

درمان روماتیسم و طب سنتی

با سلام . بنده رماتیسم مفصلی دارم و از داروهای پردنیزلون،سولفاسلازین،هیدروکسی کلرکین، و آمپول سینورا استفاده میکنم آیا ممکن است با توجه به مصرف این داروها بازهم استخوان و مفاصلم کج شود؟ آیا داروهای روماتیسم با داروهای طب اسلامی تداخل دارد یا میتوان همزمان مصرف کرد؟ با تشکر

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

بیماری روماتیسم و سبک زندگی و رژیم غذایی آنغلامحسین علیشیری۱۳۹۷/۰۲/۰۴

با سلام این موضوع (مصرف گرمی و بهبود آرتریت روماتوئید) از نقطه نظر علمی تایید شده نیست ولیکن در بسیاری از بیماران مشاهده شده است که با مصرف برخی از مواد غذایی شرایط بیماریشان بهبود میابد یا بدتر میشود در این شرایط ما به بیماران توصیه میکنیم بر اساس شرایط خودشان مواد غذایی مصرفی را انتخاب نمایند. در مورد مصرف مکمل هم با توجه به میزان کمبود ویتامین د و کلسیم بایستی حتما مصرف مکمل صورت گیرد و مصرف مغز ها و ... نمیتواند تمامی کمبود را جبران نماید

آرتریت روماتویید فعال دارم برای کاهش وزن از دستگاه دراز و نشست استفاده کنم برایم مضر است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۰/۱۹

با سلام بیماری آرتریت روماتوئید معمولا بر روی مهره های کمر عارضه مستقیمی ایجاد نمی کند. ورزش دراز و نشست برای کاهش وزن تاثیر کمی دارد شما می توانید با اصلاح تغذیه و ورزش های هوازی مانند پیاده روی و آب درمانی و ... از کاهش وزن جلوگیری نمایید.

1 ساله دارم رمیکید میزنم ولی نزدیک داروی بعدی میشه دردم زیاد میشه. کمک کنیداحمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۳/۰۹

با سلام داروی رمیکید داروی نسبتا خوب در جهت درمان آرتریت روماتوئید مقاوم می باشد ولیکن در درصدی از بیماران ممکن است علیرغم درمان پاسخ متناسب نباشد که نیاز به بازنگری در نوع درمان دارد چنانچه با درمان شاخص های آزمایشگاهی و مفاصل دست های شما خوب هستند ممکن است علت درد زانوی شما چیز دیگری باشد که بایستی توسط پزشک معالج مشورت نمایید.

آیا آلتبرل باعث درمان آرتریت روماتوئید میشود؟ادمین بهپو۱۳۹۷/۰۳/۲۷

با سلام. خیر بیماری آرتریت روماتوئید درمان قطعی ندارد. استفاده از داروهای بیولوژیک مانند آلتبرل در موارد مقاوم به درمان کلاسیک این بیماری استفاده می شود.این دارو ها باعث کنترل بهتر بیماری می شود.اصولا درمان های دارویی در این بیماری توقف بیماری و پیشگیری از آسیب به مفاصل می شود.در مطالعات در بعضی از مواقع از این طیف دارو ها می توان 10 سال استفاده کرد. نوع ایرانی آن تحت پوشش بیمه ها می باشد.

دیدگاه و نظــرات