برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آرتریت شریان تمپورال

آرتریت شریان تمپورال

با سلام ۵ ماه است مادرم از سردردهای یکطرفه شکایت دارد بعد از مراجعه به متخصصان مختلف با تشخیص آرتریت تحت درمان کورتون وداروهای دیگر به مدت سه هفته قرار گرفت در اسکن وبیوپسی علائم آرتریت دیده نشده ودردها به خصوص در شب همچنان باقی است با این تفاوت که داروهایی با عوارض بالا مصرف میشود از شما عاجزانه در خواست راهنمایی دارم که صلاح میبینید به چه متخصصی مراجعه کنیم؟
سلام.در واسکولیت آرتریت تمپورال ممکن است تابلوی مشابهی ایجاد نماید و ممکن است بعضا بیوپسی هم منفی باشد.ولیکن در این بیماری پاسخ به درمان کورتون ها با دوز بالا بسیار مناسب است.درصورت عدم پاسخ به درمان توصیه به بررسی بیشتر با فوق تخصص نورولوژی می شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مصرف پردنیزولون و هیدروکسی کلروکوئین باعث جوش صورت و حساسیت به نور می شود؟احمد سلیم زاده۱۳۹۶/۰۶/۳۰

سلام.هر چند دوز دارو کم است ولی احتمال بروز حساسیت با هر دارویی وجود دارد.رژیم غذایی و اجتناب از تماس مستقیم با نور خورشید و گاهی داروهای موضعی  توصیه می شود.

با وجود روماتیسم آیا می توانم روزانه یک عدد پردنیزولون مصرف کنم؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۵/۰۵

سلام.بهتره با توجه به عوارض پردنیزولون از داروهای دیگر استفاده شود و بتدریج پردنیزولون به حداقل دوز ممکن برسد،در صورت کاهش دوز دارو و ایجاد درد بهتر است مجدداً توسط پزشک معالج ویزیت شوید .

رماتیسم مفصلی حادکریم مولا۱۳۹۶/۱۲/۱۳

سلام عزیز. ماهیت بیماری های روماتیسمی وبخصوص آرتریت روماتویید عود پذیری آن ودر درصدی از آن مقاومت جدی به درمان است. من نمی دانم آخرین مراجعه بیمار ومصرف دارو ها به چه صورت است؟! بیمار بایدبداند که با یک بیماری مزمن که درمان قطعی ندارد سر و کار دارد..درمان ها ممکن است درطول زمان نیز عوض شوند...درسیر این بیماری ممکن است آرتروز نیز عارض شود وتحرک بیمار را بطور جدی تحت تاثیر قرار دهد...لذا توصیه می کنم مراجعه مکرر ومنظم برای پزشک خود داشته باشد. اگر مدت مدیدی مراجعه نکرده باشد ممکن است کاندید داروهای بیولوژیک باشد. ممکن است نیاز به مشاوره ارتوپدی وانجام دانسیتومتری نیز داشته باشد...درنهایت قطع دارو بدون اجازه واطلاع پزشک وعدم مراجعه ، کار درستی بنظر نمی رسد.. بیمار مجددا تشریف بیاورند باکمال میل در خدمتشان خواهم بود.

درموردبیماری رماتیسم میخواسم کمکم کنیدمحسن اخیانی۱۳۹۵/۰۴/۱۷

سلام.در کرج مطب خانم دکتر محتشم و دولتشاهی جنب بیمارستان قائم و یا مطب اینجانب سر کوچه بیمارستان کمالی می توانید تشریف بیاورید. اگر از نظر مالی مشکل دارید خانم دکتر دولتشاهی بیمارستان رجایی و اینجانب روزهای چهارشنبه بیمارستان البرز ویزیت داریم.

دیدگاه و نظــرات