برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم مفصلی

رماتیسم مفصلی

با سلام بنده رماتیسم مفصلی دارم و آمپول سینورا استفاده میکنم آیا میتوانم تزریق بوتاکس داشته باشم ؟ درصورت پاسخ منفی در چه زمانی میتوانم تزرق را انجام دهم با تشکر.
 سلام.با توجه به مصرف دارهای سرکوبگر ایمنی توصیه میشود حتی الامکان اجتناب شود. ولی در صورت مصر بودن حداقل وقتی سینورا قطع شد انجام دهید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

سلام آقای دکتر.طاعات وعبادت قبول درگاه حق. خدا قوت .من یه ساله تشخیص دادن روماتیسم دارم وعلاوه براون نرمی غضروف زانو دارم وداروی هیدروکسی کلروکین استفاده می کنمغلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۵/۰۱

با سلام با توجه به شرح ذکر شده و داروهای مصرفی به نظر شکایات زانو و دست شما ارتباطی به بیماری روماتوئید نداشته باشد. چنانچه گزگز دست آزار دهنده است بایستی بررسی نوار عصب انجام شده و در خصوص نرمی مفصل زانو انجام ورزش های مناسب و در صورت نیاز استفاده از کمک کننده های زانو می تواند مفید باشد

روماتیسم مفصلی دارم-به پزشک مراجعه کردم و تعدادی دارو برایم نوشته اند. در حال حاضر درد بیشتر شده است. لطفا راهنمایی کنید.غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۴/۱۳

با سلام. بیماری آرتریت روماتویید که عموما به نام آرتریت مفصلی شناخته می شود یک بیماری شایع خود ایمنی است که بر اساس طیف بالینی خفیف تا شدید دارای درمان های متعددی می باشد. عموما طول مدت درمان طولانی می باشد. معمولا بیمارانی که تحت درمان به موقع و مناسب می باشند معمولا دچار عارضه مفصلی نمی شوند. توصیه می شود درمان خود را ادامه داده و هرگونه تغییر در برنامه درمانی با توصیه د متخصص روماتولوژی خود باشد.

آرتریت روماتوئید دارم و قصد بارداری دارم. کی می توانم اقدام کنم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۱۰/۱۰

با سلام در بیماری آرتریت روماتوئید عموما بیماران در دوران باداری از شدت بیماریشان کاسته شده و نیاز به دارو به حداقل می رسد. معمولا استفاده از داروهای بیولوژیک مانند اینفلکسی مب در موارد شدید بیماری تجویز می شود و توصیه می شود تا کنترل نسبی بیماری از بارداری پرهیز شود. در حین استفاده از داروی ذکر شده احتمال وجود عوارض در جنین محتمل است. بهتر است در این خصوص با پزشک معالج خود مشورت نمایید تا نسبت به تنظیم داروها در بارداری تصمیم گیری نماید.

آیا تعریق از عوارض سولفاسالازین است؟احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۳/۱۶

با سلام در بیماری آرتریت روماتوئید معمولا ستون فقرات کمری و لگنی مبتلا نمی شود در صورت وجود التهاب در مهره های ذکر شده بایستی به فکر بیماری اسپوندیلو آرتریت بود. سولفاسالازین داروی نسبتا خوبی در درمان روماتیسم می باشد ولیکن در موارد غیر شایعی ممکن است عوارض گوارشی و پوستی خصوصا در مواجه با نور آفتاب داشته باشد. توصیه می شود با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

دیدگاه و نظــرات