برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

تست RF مثبت است آیا آرتریت روماتوئید دارم؟

تست RF مثبت است آیا آرتریت روماتوئید دارم؟

باسلام ،من 34 سال دارم ،زن هستم .ازمایش خون دادم که در آن +RF(Latex)reactive1نشان داده شده است ، پزشک عمومی تشخیص رماتیسم خفیف را داده است .برام دارو تجویز کرده که اسمشون رو مینویسم ،لطفا به من بگید این دارو هارو مصرف کنم یا اینکه به متخصص مراجعه کنم ؟علائم رماتیسم هم اونطوری که در اینرنت دیدم رو دارم.
با سلام تشخیص بیماری روماتیسم در کنار فاکتور روماتوئید مثبت بر اساس یافته های شرح حال و معاینه فیزیکی است برای تشیص قطعی و تعیین نوع درمان لازم است توسط روماتولوژیست معاینه شوید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

آیا قرص ونوویتال تداخلی با دارو های تجویزی روماتیسم مفصلی دارد؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۱۴

با سلام. ونوویتال یک داروی گیاهی است برای اختلالات نارسایی عروق استفاده می شود.به طور معمول تداخلی با داروهای روماتیسمی ندارد..برای دقت بیشتر در پاسخ بهتر است نوع دارو مشخص شود.

عدم تحمل داروی متوتروکساتنوشین بیات۱۳۹۷/۰۳/۱۹

با عرض سلام.بله.امپول متوترکسات میتوانید مصرف کنید.دکتر بیات

آیا من روماتیسم دارم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۱۰/۲۷

در بسیاری از موارد ، به صرف مثبت بودن ازمایش RF در فقدان علائم بالینی، نه می توان تشخیص قطعی را مطرح نمود و نه نیاز به درمان دارد، لذا تا زمانی که علائم بیماری به وجود نیامده باشد، درمان لازم نیست.

۲ دکتر نظرات مختلفی دارند یکی لوپوس یکی آرترین روماتوپید کدام درست است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۱۱/۲۲

با سلام. ممکن است در شروع بیماری تابلوی بیماری و آزمایشات بیانگر یک نوع بیماری خاص روماتیسمی نباشد اما در طی گذشت زمان تابلوی بیماری و یافته های بیماری کامل می شود . در بیماری لوپوس ممکن است بیمار تظاهرات بالینی واضحی نداشته باشد ولیکن یافته های آزمایشگاهی مثبت باشد.تشخیص فعالیت بیماری بر اساس مجموعه یافته های آزمایشگاهی و بالینی است. بسیاری از افراد با تجربه روماتولوژی معتقدند چنانچه بیمار مبتلا مبتلا به لوپوس منتشر باشد در صورت عدم فعالیت بیماری به عنوان پیشگیری از عود بیماری ضروری است قرص هیدروکسی کلروکین مصرف نماید.

دیدگاه و نظــرات