برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا تست Hlab در دو بازه زمانی می تواند تغییر جدید داشته باشد؟

آیا تست Hlab در دو بازه زمانی می تواند تغییر جدید داشته باشد؟

سلام یکسال آرتریت روماتویید دارم. یکسال پیش تست hlab5 مثبت بود جدیدا آزمایش دادم منفی شده. آیا تغییر میکنه یا خطای آزمایشگاه بوده؟مقدار ana 0/50 هست مقدارش نرمال هست؟
سلام.گهگاه تست ممکن است منفی شود.در حال حاضر ANA منفی است.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

رماتیسم مفصلی در بارداری تاثیر دارد روی جنینالهه دولتشاهی۱۳۹۷/۰۲/۲۰

سلام اول باید مشخص شود که روماتیسم دارد و بعد نوعش مشخص گردد و شدت بیماری تعیین گردد ، در غیر این صورت بدون ویزیت و معاینه بیمار نمیتوان اظهار نظر کرد .

آیا جوش تناسلی شبیه به آفت که فقط یکبار اتفاق افتاده است، نشاته بهجت است؟محسن اخیانی۱۳۹۴/۰۸/۱۲

سلام درد مچ شما غیر اختصاصی است و فعلا نمی توان آن را به بیماری خاصی مرتبط دانست. آفت دهانی و تناسلی شما باید توسط روماتولوژیست و یا متخصص پوست آشنا به بهجت رویت شود و در صورت تایید آفت در این دو محل تشخیص داده شود. لازم به ذکر است که بیماری های دیگری نیز می توانند ضایعات پوستی و دهانی ایجاد کنند.

با عرض سلام میخواستم درباره بیماری بهجت بدانم و نام تست این بیماری برای آنکه بدانم به آن مبتلا هستم یا نه چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۲۶

با سلام تشخیص بیماری بهجت بر اساس مجموعه ای از علامات می باشد مانند آفت در دهان و دستگاه تناسلی و ابتلای چشمی و غیره . تست پوستی پاترژی به تایید تشخیص کمک می کند. توصیه می شود بر روی لینک بهجت پایین همین سوال کلیک کنید و مقالات مرتبط در سایت را مطالعه نمایید.

التهاب چشم در همه بیماری های روماتیسمی وجود دارد و یا مخصوص بیماری بهجت است؟چشمم مگس پران دارد،نگرانم بیناییم را از دست بدهم.محسن اخیانی۱۳۹۴/۰۸/۲۲

سلام در بعضی بیماری های روماتیسمی غیر از بهجت نیز می تواند التهاب چشمی بوجود آید. درگیری چشم در این حد مسئله ای نیست و با قطره بهبودی می یابد. ولی باید تحت نظر چشم پزشک باشید. ورزش های زانو را انجام دهید.

دیدگاه و نظــرات