برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟

سلام. ۱۱ ماهه آرتریت روماتویید دارم. بیماریم چند ماهه در حال خاموشیه. داروهام هم خیلی کم شده.چه کار کنم بیماری دوباره عود نکنه. آیا راهکاری هست؟یا این که بیماری خود به خود عود خواهد کرد و راهکاری نیست ؟
با سلام.بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری با طیف وسیعی از علائم میتواند باشد.پیش بینی شرایط آینده بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد.در برخی موارد عود زیادتر و پیش آگهی بیماری در آینده بدتر و در برخی موارد پیش آگهی خوب و عود کمتر و پاسخ به درمان بهتر خواهد بود،که بستگی سن و بیماری های همراه دیگر و ... دارد.با توجه به شرح حال اولیه و معاینه در هر بیمار میتوان تا حدودی آینده بیمار را پیش بینی کرد ولی بهر حال تغذیه مناسب ، دوری از استرس ، خواب کافی ،ورزش و از همه مهمتر مصرف درست و به موقع داروها و مراجعه به پزشک جهت کنترل وضعیت بیماری با آزمایشات دوره ای نقش مهمی در کنترل بیماری و جلوگیری ازعود خواهد داشت.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

اسکولیز کمرمحسن اخیانی۱۳۹۷/۰۴/۲۴

سلام معمولا بدنبال اسکولیوز بطور جبرانی مهره های پشتی به سمت مقابل انحراف می یابد و باعث درد می شود ولی اگر درد زیاد است باید MRI شود .لطفا سن و جنس خود را هم بفرمایید و نوع رماتیسم شما چیست؟ اگر رماتیسم فقرات داشته باشید دردهای شما می تواند در زمینه آن باشد.حتما با روماتولوژیست خود مشورت کنید.

آرتریت روماتوئید دارم و پوستم به شدت به گرما حساس است. آیا با قطع دارو بهبود حاصل میشود؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۴/۱۳

با سلام ازمایش Hla-5 مثبت بدون داشتن علائم تشخیصی نیست ولیکن در مورد حساسیت به نور ، در صورتیکه از سولفاسالازین استفاده بفرمائید دیده میشود ، که توصیه میشود در معرض مستقیم نور قرار نگیرید و از عینک افتابی هم استفاده بفرمائید ، اما در مورد تغییر داروی شما پزشک معالجتان میبایست تصمیم گیری کنند .

با سلام مادرم درد شدید در زانوها با ساییدگی شدید دارد 55سال دارد رماتیسم دارد چربی وقند ندارد ولی 2تا از رگهای قلبشبسته بود عمل کرد یکیش باز شد-پوکی استخوان همغلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۵/۱۷

سلام با توصیف شما ممکن است علاوه بر بیماری مذکور و به شرط وجود التهاب در مقصل ،نشانه های روماتیسم هم باشد که قطعا امکان ارائه راه کار دقیق بدون معاینه میسر نیست.از طریق لینک انجمن روماتولوژی ایران در صفحه اصلی نزدیک ترین روماتولوزیست را بیابید

بیمار ارتریت رماتویید هستم . چه ورزشی پیشنهاد میکنید؟ آیا میتوانم بچه دار شوم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام و احترام بعد از کنترل بیماری انجام ورزش مناسب برای حفظ و تقویت مفاصل بسیار ضروری و موثر است. نوع ورزش توسط پزشک معالج بر اساس شدت ابتلای مفاصل متفاوت می باشد. در زمینه بارداری با توجه به اینکه بعضی از دارو ها ممکن است بر روی جنین تاثیر گذار باشند ضروری است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

دیدگاه و نظــرات