برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا طب سنتی و تغییر رژم غذایی در درمان روماتیسم کافی است؟

آیا طب سنتی و تغییر رژم غذایی در درمان روماتیسم کافی است؟

سلام این جانب از سال 85 مبتلا به رماتیسم شدم و همزمان نیز بیماری ارتروز نیز پیشرفت کرد زندگی ام دچار مشکل شده بود مدت 7 سال تحت نظر رماتولوژیست بودم بعد به من گفت که برو عمل کن زیرا دیگر مداوا برای من چاره ساز نبود از درد شدید به دکتر طب سنتی مراجعه کردم طبق نظر آنان رزیم غذایی تصحیح شد تا الان 96 فقط مراقب خورد و خوراک خود هستم و با درد کنار آمده ام مدت دو سال است که هیچ دارویی مصرف نمی کنم چه کنم ؟ آیا به این روند ادامه دهم؟ یا با دوباره به رماتولوژیست مراجعه کنم یکی از ارتوپدهای متخصص به من گفت عمل نکن و برایم بریس نوشته است .
با سلام. با اطلاعات داده شده شما مشخص نمی شود که مبتلا به چه نوع روماتیسمی هستید. بیماری آرتروز متفاوت از روماتیسم می باشد.در مواقعی که مقاوم به درمان باشد بایستی عمل جراحی انجام شود. در خصوص اینکه بیماری شما فعال است یا غیر فعال و استفاده صرف از رژم غذایی توصیه می شود با پزشک روماتولوژیست مشورت نمایید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مادر من بیماری آرتریت روماتویید حاد دارند و زخم هایی در پای ایشان ایجاد شده است. دلیل چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۱/۱۴

با سلام واسکولیت یک عارضه نادر ولیکن کاملا جدی در بیماری روماتوئید است که چنانچه تشخیص واسکولیت قطعی شده باشد نیاز است درمان بصورت جدی بازنگری شود.

التهاب مفاصل در فواصل زمانی مختلفاحمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۲/۲۶

با سلام چنانچه درد یا خشکی مفصل به دنبال استراحت ایجاد شود و این شکل حداقل به مدت بیش تر از 2 هفته ادامه یابد ضروری از لحاظ بیماری روماتیسمی بررسی لازم توسط پزشک روماتولوژی صورت گیرد.

بیمار ارتریت رماتویید هستم . چه ورزشی پیشنهاد میکنید؟ آیا میتوانم بچه دار شوم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام و احترام بعد از کنترل بیماری انجام ورزش مناسب برای حفظ و تقویت مفاصل بسیار ضروری و موثر است. نوع ورزش توسط پزشک معالج بر اساس شدت ابتلای مفاصل متفاوت می باشد. در زمینه بارداری با توجه به اینکه بعضی از دارو ها ممکن است بر روی جنین تاثیر گذار باشند ضروری است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

با عرض سلام ایا ارترید روماتویید یا داروهایی که برای این بیماری استفاده میشود میتواند روی ریه اثر بگذارداحمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۳/۳۰

با سلام بیماری روماتوئید در مواقع شدید بودن می تواند باعث ابتلای ریه به اشکال مختلف شده و یا مصرف برخی از داروها باشیوع کمتری ممکن است بر روی ریه ها تاثیر گذار باشد. که تشخیص آن با معاینه توسط پزشک معالج امکان پذیر است

دیدگاه و نظــرات