برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آیا رفتن به استخر برای افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی مضر است؟

آیا رفتن به استخر برای افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی مضر است؟

رفتن به استخر برای افراد مبتلا به رماتیسم مضر است؟مخصوصا برای بهجت و لوپوس از جهت انتقال عفونت و مشکلات پوستی؟
سلام  عزیز.ممنوعیت مطلقی برای این مورد وجود ندارد مگر اینکه ازسلامت آب استخر مطمئن  نبوده باشد. چراکه بیماران این چنینی بدلیل ضعف قوای دفاعی درمعرض عفونت های فرصت طلب هستند.دوم اینکه مشکل ارگانیکی مانند بیماری قلب وریه نداشته باشد. نکته مهم در حسن استخر رفتن ،این است که حرکت درآب باعث تقویت عضلات وبهبود نسبی کارکرد مفاصل می شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مادر من 7 ساله پیش دچار روماتیسم مفصلی شد. دکتر هم فقط یک سری مسکن و ضدالتهاب براش نوشته که مصرف میکنه. ولی باز هم درد داره و خوب نمیتونه راه بره. نظر شما چیست؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۱۲/۲۱

با سلام درصدی از موارد ممکن است بیماری روماتیسمی که در حال خاموشی است دچار عود شود. چنانچه مفصل دچار آرتریت به معنای تورم و گرمی است توصیه به کشیدن مایع مفصل و بررسی آن می شود. در صورت عود بیماری روماتیسمی بایستی درمان مناسب برای بیمار شروع شود.

با سلام من چه بیماری دارم؟! محسن اخیانی۱۳۹۴/۱۱/۰۷

احتمال آرتریت روماتوئید مطرح است ولی باید توسط یک روماتولوژیست معاینه شوید. تست های تکمیلی مثل Anti-ccp ,Anti-Mcv نیز انجام دهید.

بیماری آرتریت روماتوئید دارم و با مصرف قرص ها درد هام تسکین پیدا نکرده است.غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۹/۱۴

با سلام و پوزش به دلیل تاخیر در پاسخ استفاده توام متوتروکسات و هیدروکسی کلروکین و پردنیزولون از درمان های معمول در بیماری آرتریت روماتوئید می باشد. عارضا ذکر شده مربوط به این دارو ها نیست. توصیه به مصرف کوتاه مدت داروی مسکن مانند دیکلوفناک و ... می شود. در صورت پایدار بودن مشکل توصیه به ویزیت توسط پزشک معالج می گردد.

خارش پوست بعد از حمام و قرمزی آن در زیر آفتاب نشانه چیست؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۵/۱۲

باسلام یکی ازمواردی که مطرح است آلرژی وحساسیت ناشی ازقرارگرفتن درگرما ورطوبت ناشی ازحمام است  امااینکه مدتی است کهیر میزنید ودربرابر آفتاب دچار تغییر وقرمزی پوست میشوید نیاز به بررسی بیشتر دارد که بیماریهای مختلف مثل آلرژی-  کهیر بامنشا تحریک سیستم ایمنی  - لوپوس باید درنظر گرفته شود که بامراجعه به پزشک معالجتون میتوانید تحت بررسی قرار گیرید

دیدگاه و نظــرات