برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ایمپلنت‌های پستان خطر برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهند

ایمپلنت‌های پستان خطر برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهند سازمان غذا و داروی آمریکا درباره خطر برخی از انواع سرطان از جمله کارسینوم سلول سنگفرشی و لنفوم‌های (سرطان‌های بافت لنفاوی) گوناگون که ایجاد آنها در بافت جوشگاهی اطراف ایمپلنت‌های پستانی گزارش شده است، هشدار داده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا درباره خطر برخی از انواع سرطان از جمله کارسینوم سلول سنگفرشی و لنفوم‌های (سرطان‌های بافت لنفاوی) گوناگون که ایجاد آنها در بافت جوشگاهی اطراف ایمپلنت‌های پستانی گزارش شده است، هشدار داده است.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «رویترز»، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که گرچه خطر ایجاد این سرطان‌ها در کپسول اطراف ایمپلنت‌های پستانی ممکن است نادر باشد، اما پزشکان و افرادی که این ایمپلت‌ها را دارند یا می‌خواهند آنها را کار بگذارند، باید از این موارد بروز سرطان آگاه باشند و آنها و هر نوع سرطان دیگر را که در اطراف این ایمپلنت‌ها یافت شده است به این سازمان گزارش دهند.

به گفته  FDA، لنفوم‌های گوناگونی که در این بیانیه ذکر شده است، همان لنفوم‌هایی که قبلا در رابطه با ایمپلنت‌های پستانی توصیف شده است، نیستند.

البته در مجموع به گفته FDA در بازبینی مقدماتی مقالات منتشرشده کمتر از ۲۰ مورد از کارسینوم سلول سنگفرشی و کمتر از ۳۰ مورد از لنفوم‌های گوناگون در کپسول اطراف ایمپلنت پستانی گزارش شده است.

البته به گفته FDA، افرادی دارای ایمپلنت پستانی لازم نیست مراقبت‌های پزشکی معمولشان بر اساس این اطلاعیه جدید تغییر دهند، اما باید از برخی از علامت‌ها و نشانه‌های بروز سرطان از جمله تورم، درد، توده یا تغییرات در پوست آگاه باشند.

رابطه میان ایمپلنتهای پستانی و بیماری‌های سیستمیک شامل بیماری‌های خودایمنی از دهه ۱۹۶۰ به بعد گزارش شده است.

FDA  در سال ۲۰۱۱ برای نخستین بار رابطه‌ای احتمالی میان ایمپلنت‌های پستانی و ایجاد سرطانی نادر به نام لنفوم سلول بزرگ آناپلاستیک مربوط به ایمپلنت پستانی شناسایی کرد.

شرکت داروسازی «آلرگان» در سال ۲۰۱۹ ایمپلنت‌های پستانی و متسع‌کننده‌های بافتی برند Biocell را که با این سرطان نادر مربوط شده بودند، در سطح فراخوان کرد.

از آن به بعد تلاش‌هایی به عمل آمده است تا به بیماران دریافت‌کننده ایمپلنت درباره خطرات بهداشتی بالقوه هشدار داده شود.

اغلب زنانی که ایمپلنت پستان برایشان کار گذاشته می‌شود، عارضه‌ای جدید پیدا نمی‌کنند، اما تا ۲۰ درصد زنانی که برای بزرگ کردن پستان از این ایمپلنت‌ها استفاده می‌کنند، مجبور می‌شوند در فاصله هشت تا ده سال ان را خارج کنند.‍/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات