برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آیا علایم ابتلای کودکان به کرونا دلتا شدیدتر است؟

آیا علایم ابتلای کودکان به کرونا دلتا شدیدتر است؟ متخصصان اطفال و پزشکان بیمارستان های کودکان آمریکا می گویند: گونه دلتا کرونا برای کودکان نیز مانند سایر افراد مسری است و موارد ابتلای آنها به این گونه از ویروس در برخی مناطق این کشور افزایش یافته است.

متخصصان اطفال و پزشکان بیمارستان های کودکان آمریکا می گویند: گونه دلتا کرونا برای کودکان نیز مانند سایر افراد مسری است و موارد ابتلای آنها به این گونه از ویروس در برخی مناطق این کشور افزایش یافته است.

به گزارش «بهپو»، با این حال هنوز مشخص نیست که آیا علایم ابتلا به این گونه از کرونا در مقایسه با گونه های قبلی کووید-۱۹ برای کودکان شدیدتر است یا خیر ؛ یعنی آیا تنها به جای از دست دادن حس بویایی به بستری شدن تعداد بیشتری از کودکان در بیمارستان و دست و پنجه نرم کردن آنها با مرگ منجر می شود یا خیر.

بر اساس داده های ردیابی شده انجمن بیمارستان کودکان و آکادمی اطفال آمریکا موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان در طول ماه ژوئیه به طور پیوسته افزایش یافته است ، زیرا دلتا به گونه غالب کرونا درآمریکا تبدیل شده است.

داده ها نشان می دهد که بیش از ۷۱ هزار و ۷۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در افراد زیر ۱۸ سال در فاصله زمانی میان ۲۲ تا ۲۹ ژوئیه (۳۱ تیر تا ۷ مرداد) گزارش شده است ، بطوریکه در این هفته کودکان و نوجوانان تقریباً از هر پنج مورد جدید یک مورد را شامل می شدند.

آنجلا گرین معاون رییس بیمارستان بیمارستان اطفال جان هاپکینز، گفت: پزشکان و پرستاران این بیمارستان در چند هفته گذشته بسیار مشغول مراقبت از کودکان مبتلا به کووید -۱۹ بوده اند ؛  ما از ابتدای همه گیری یکی از بالاترین افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در این بیمارستان مشاهده کرده ایم.

وی افزود: با این حال گزارش های متفاوتی در مورد شدت بیماری مرتبط با نوع دلتا در کودکان وجود دارد.

آمار نشان می دهند که میزان بستری شدن کودکان مبتلا به گونه دلتای کووید-۱۹ در بیمارستان های آمریکا اکنون تقریبا برابر با میزان بستری شدن آنها بر اثر ابتلا به گونه های اولیه کرونا است و بسته به به ایالت بین ۰.۱ تا ۱.۹ درصد متغیر است.

دکتر ازکیل امانوئل مدیر موسسه تحول مراقبت های بهداشتی در دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا گفت: عفونی بودن نوع دلتا باعث شده است که کودکان بیشتری به این ویروس مبتلا شوند.

وی افزود: این امر با این واقعیت همراه است که کودکان زیر ۱۲ سال هنوز واکسن مورد تأیید خود را ندارند، در حالی که اکثر افراد مسن در حال حاضر به دلیل واکسینه شدن در برابر ابتلا به نوع  شدید کووید-۱۹ محافظت می کنند.

وی یادآور شد:  اگر تنها به ارقام نگاه کنید ، به دلیل عفونی بودن بیشتر گونه دلتای کرونا ، کودکان بیشتری به این بیماری مبتلا می شوند و  متاسفانه بچه های بیشتری می میرند.

کرونای دلتا یک گونه از ویروس است که برای اولین بار در هند و در طی یک موج عفونت شدید در ماه اردیبهشت و خرداد شناسایی شد. این گونه در برخی از مناطق هند به سرعت رشد کرد و نشانه‌هایی از مقاومت نسبی در برابر واکسن‌ ها را نشان داد.

پس از مدتی کوتاه در سطح جهان شیوع پیدا کرد، و این شیوع تمامی برنامه‌ ها را تغییر داد. مثلا انگلیس تازه در حال واکسیناسیون سریع و کنترل بیماری بود، که این گونه در آنجا نیز مشکلاتی را ایجاد کرد.

کشورهای دیگر پس از مشاهده افزایش سریع و حیرت انگیز نسخه دلتا، سعی کردند که زودتر به مردم واکسن بزنند.

کشورهایی که دسترسی گسترده‌ای به واکسن‌ها دارند، مانند کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی، امیدوارند که بتوانند ظهور اجتناب‌ ناپذیر دلتا را کاهش دهند. اما برخی از محققان نگرانند در کشورهایی که ذخایر واکسن زیادی ندارند، به ویژه در آفریقا، ویروس بسیار مخرب باشد.

محققان هنوز مطمئن نیستند که چرا نوع دلتا در مقایسه با دیگر گونه ها قدرت انتقال بیشتری دارد. آنها فکر می‌کنند که تغییر در بخش پروتئینی ویروس، ممکن است ورود به سلول‌ های انسانی را آسان کند. یک مطالعه اولیه دیگر نشان می‌ دهد که جهش در نوع دلتا، شاید باعث شده است تا ویروس به محض اتصال خیلی راحت‌ تر به سلول‌ های انسانی بچسبد. در نتیجه وقتی دلتا کرونا بتواند به راحتی با سلول‌ های انسان ترکیب شود، می‌تواند تعداد بیشتری از آنها را آلوده کرده و بر سیستم ایمنی بدن غلبه کند.

در واقع این گونه می‌ تواند از مدل‌ های قبلی ویروس نیز جهش پیدا کند. در حال حاضر بیشتر کشورها نگران هستند، و پیش‌ بینی می‌ کنند که کرونا دلتا در ماه‌ های آینده به نوع اصلی کرونا تبدیل شود.

این بیماری شدیدا قابل انتقال است، و همچنان شیوع خواهد داشت. مگر اینکه میزان واکسیناسیون به اندازه کافی بالا باشد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «یونایتدپرس»، به نظر می‌ رسد این گونه افراد جوان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌ دهد. مطالعات صورت گرفته در انگلیس نشان داده است که کودکان و بزرگسالان زیر ۵۰ سال، ۲.۵ برابر بیشتر در معرض ابتلا هستند. شواهد اولیه حاکی از آن است که افراد آلوده به دلتا حدود دو برابر بیشتر از افراد آلوده به آلفا در بیمارستان به سر می‌ برند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات