برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درد مزمن ساختار شیمیایی مغز را تغییر می دهد

درد مزمن ساختار شیمیایی مغز را تغییر می دهد مطالعات جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد درد مزمن با کاهش انتقال‌دهنده‌های عصبی کلیدی در مغز مرتبط است. این اختلال می‌تواند وجود احساسات منفی و افسردگی را در مبتلایان به درد مزمن توجیه کند.

مطالعات جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد درد مزمن با کاهش انتقال‌دهنده‌های عصبی کلیدی در مغز مرتبط است. این اختلال می‌تواند وجود احساسات منفی و افسردگی را در مبتلایان به درد مزمن توجیه کند.

به گزارش «بهپو»، درد مزمن به دردهایی گفته می شود که بیش از سه تا شش ماه طول می‌کشد. درد مزمن زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های عصبی بخشی از بدن، سیگنال‌های پیوسته‌ای را از طریق مسیرهای درد به مغز ارسال می‌کنند. یکی از شایعترین مسیرهای درگیر در درد مزمن، مسیر Nav1.7 است. بدن برخی از افراد به طور ژنتیکی فاقد ترکیباتی است که این کانال را مسدود می‌کند و همین امر سبب بروز درد مزمن می‌شود.

معمولا اضطراب و افسردگی در افرادی که از درد مزمن رنج می‌برند، دیده می‌شود. این افراد معمولا زود رنج هستند و در هجوم افکار منفی قرار دارند.

مطالعات جدید محققان استرالیایی نشان می‌دهد درد مزمن با کاهش انتقال‌دهنده‌های عصبی کلیدی در مغز مرتبط است. این اختلال می‌تواند وجود احساسات منفی و افسردگی را در مبتلایان به درد مزمن توجیه کند.  درد مزمن بیسار طاقت‌فرساست و  فرد بیمار را فرسوده می‌کند. درد مزمن چیزی فراتر از احساس بد در بیمار است و می‌تواند بر تمام احساسات و باورهای فرد تاثیرگذار باش.

مطالعات جدید نشان می‌دهد احساسات منفی غیرطبیعی و هیجانی که معمولا در مبتلایان به درد مزمن دیده می‌شود، ریشه در تغییرات شیمیایی مغز دارد.

بر اساس این مطالعات درد مداوم باعث کاهش یک انتقال‌دهنده عصبی به نام GABA در مغز می‌شود که یک تغییر آسیب‌شناختی واقعی است. از طرفی با شروع درد مزمن، هورمون‌های استرس مانند کورتیزول افزایش می‌یابند و باعث افزایش گلوتامات می‌شود. گلوتامات نوعی اسیدآمینو است که به طور طبیعی در بدن ترشح می شود.

این دستاورد می‌تواند در درمان آسیب‌های روحی مبتلایان به درد مزمن موثر باشد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «نیو اطلس»، در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون آمریکایی از درد مزمن رنج می‌برند و این موضوع شایعترین دلیل ناتوانی طولانی مدت در آمریکا است. در سایر نقاط جهان نیز وضع به همین منوال است. کمردرد، ورم مفاصل و سردرد، شایعترین دردهای مزمن گزارش شده اند.

نتایج این مطالعه در نشریه «European Journal of Pain» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات