برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تغذیه سالم و ورزش در کودکی حجم مغز را در بزرگسالی افزایش می‌دهد

تغذیه سالم و ورزش در کودکی حجم مغز را در بزرگسالی افزایش می‌دهد مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد کودکانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند و از رژیم غذایی سالم تبعیت می‌کنند، در بزرگسالی حجم مغز بالاتری دارند و میزان استرس و اضطراب در این افراد کمتر است.

مطالعات اخیر محققان نشان می‌دهد کودکانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند و از رژیم غذایی سالم تبعیت می‌کنند، در بزرگسالی حجم مغز بالاتری دارند و میزان استرس و اضطراب در این افراد کمتر است.

به گزارش «بهپو»، فعالیت بدنی و رژیم غذایی سالم در تمام سنین تاثیر مثبتی بر سلامت دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد ورزش و رژیم غذایی سالم در کودکی نیز دارای مزایای بلند مدت است.

مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان داد کودکانی که فعالیت فیزیکی بالایی دارند و از رژیم غذایی سالم تبعیت می‌کنند، در بزرگسالی حجم مغز بالاتری دارند و همچنین میزان استرس و اضطراب در این افراد کمتر است.

کودکان امروز تمایل بیشتری به مصرف قند، چربی و غذاهای آماده دارند؛ از طرفی بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون یا انجام بازی‌های کامپیوتری می‌کنند. این عوامل باعث می‌شود در بزرگسالی از سلامت کافی برخوردار نباشند.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای رژیم غذایی سالم برای نوجوانان

 

کم تحرکی و تمایل به رژیم غذایی غربی که حاوی کسترول و کربوهیدارت است باعث شده سن ابتلا به دیابت بسیار کاهش یابد و کودکان و نوجوانان به چاقی و اضافه وزن مبتلا شوند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز»، رژیم غذایی سرشار از سبزی و میوه، آجیل و اسیدهای چرب غیر اشباع برای کودکان مناسب است و علاوه بر افزایش تمرکز و عملکرد مغز، در سلامت استخوان‌ها و سوخت و ساز نقش دارد. تعادل هورمونی نیز به نوع تغذیه و تحرک کودکان وابسته است. 

نتایج این مطالعه در نشریه «Physiology and Behavior» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات