برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آب خنک، بهترین درمان اولیه برای سوختگی

آب خنک، بهترین درمان اولیه برای سوختگی نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گرفتن محل سوختگی زیر آب خُنک بهترین درمان اولیه در سوختگی است که فرآیند ترمیم و بازسازی را تسریع می کند و احتمال نیاز به پیوند پوست را کاهش می‌دهد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که گرفتن محل سوختگی زیر آب خُنک بهترین درمان اولیه در سوختگی است که فرآیند ترمیم و بازسازی را تسریع می کند و احتمال نیاز به پیوند پوست را کاهش می‌دهد.  

به گزارش «بهپو»، پژوهشگران با استناد به یافته‌های یک مطالعه جدید توصیه می‌کند تا موضع آسیب‌دیده فردی که دچار سوختگی شده به مدت ۲۰ دقیقه زیر آب خُنک گرفته شود.

یافته‌های این مطالعه تایید می‌کند که آب خُنک بهتر از جایگزین‌های دیگر چون آلوئه ورا، ژل‌های مخصوص، خمیردندان، کره و سفیده تخم‌مرغ به التیام و ترمیم محل سوختگی کمک می‌کند.

این مطالعه که بر روی ۲ هزار و ۴۹۵ کودک با میانگین سنی دو سال که دچار سوختگی شده بودند، انجام شده نشان می‌دهد که ۲۰ دقیقه گرفتن محل سوختگی زیر آب خنک، نیاز به پیوند پوست، بستری شدن در بیمارستان و یا عمل جراحی را در مصدومان به ترتیب تا ۴۰، ۳۵.۸ و ۴۲.۴ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «فوربس»، اگرچه به کارگیری این روش بلافاصله پس از سوختگی بیشترین تاثیر را دارد اما شواهد حاکی از آن است که تا ۳ ساعت پس از وقوع سانحه همچنان موثر است.

گزارش کامل این پژوهش به صورت آنلاین در مجله « Annals of Emergency Medicine » منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات