برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

خوردن اسفناج دوپینگ محسوب می شود

خوردن اسفناج دوپینگ محسوب می شود نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد مصرف اسفناج اثری همچون دوپینگ کردن دارد و آنچنان شما را قوی می کند که از همه رقیبانتان جلو بیفتید!

شخصیت کارتونی «ملوان زبل» را به یاد دارید که با یک قوطی اسفناج قوی ترین مرد روی زمین می شد و زور بازویش را به رخ همه می کشید؟ و حالا نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد مصرف اسفناج اثری همچون دوپینگ کردن دارد و آنچنان شما را قوی می کند که از همه رقیبانتان جلو بیفتید!

به گزارش «بهپو»، محققان آلمانی در مطالعات خود دریافتند ماده ای شیمیایی به نام «اکدیسترون»  که در برگ های سبز سبزیجاتی چون اسفناج یافت می شود، اثری مشابه استروییدها دارد و باید در فهرست مواد ممنوعه ورزشی قرار بگیرد.

محققان برای اثبات فرضیه خود، به مدت ۱۰ هفته ۴۶ ورزشکار را که در هفته سه بار تمرین می‌کردند، مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند که عملکرد آن دسته از ورزشکاران که اکدیسترون مصرف می‌کردند سه برابر سایرین است.

 

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز اسفناج

 

پژوهشگران انتظار تاثیر حدودی این ماده بر عملکرد ورزشکاران را داشتند اما از دامنه تغییرات ایجاد شده غافلگیر شدند.

بخشی از بودجه این پژوهش از طرف سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ تأمین شده است و محققان پیشنهاد داده‌اند که اکدیسترون که هم اینک به عنوان مکمل غذایی و به شکل قانونی در دسترس است، به فهرست مواد ممنوعه این سازمان افزوده شود.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «سی ان ان»، سازمان های ضد دوپینگ هم اکنون اکدیسترون را به عنوان یک ماده دوپینگ در ورزشکاران آزمایش نمی کنند چون در فهرست مواد ممنوعه نیست./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات