برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

رماتیسم ستون فقرات

رماتیسم ستون فقرات

با سلام. از سال 93 بیماری as تشخیص داده شد. ابتدا درمان با آلتبرل سپس رمیکید و اکنون با سینورا درمان را ادامه می دهم اما بعد از مدتی استفاده هر یک از این داروها بی تاثیر می شود مثلا ادر ابتدای مصرف سینورا هیچ یک از علایم بیماری نداشتم اما اکنون حتی یک روز هم موثر نیست . ضمنا داروهای دیگری مثل سولفاسالازین - پردنیزولین و آروا همراه با امگا 3 - ویتامین د- کلسیم هم استفاده می کنم . آیا داروی بیولوژیک دیگری وجود دارد که استفاده کنم؟ توصیه کلی شما چیست

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

چه مدنت طول میکشد دچار عارضه چشمی در آرتریت روماتوئید شوم؟*-الهه دولتشاهی۱۳۹۷/۰۴/۱۵

سلام بستگی به سن و بیماری زمینه ای دارد ، در صورت سن بالای چهل اصولاً هر شش ماه  و در سن زیر چهل هر سال چک میگردد، معاینه باید شامل چهار ایتم باشد که توسط چشم پزشک انجام میشه ، در مورد سوال اخر مدت زمان خاصی برای عوارض چشمی نداریم ، ممکنه بعضی بیماران با مدت کوتاه هم دچار علائم شوند مهم پیگیری به موقع میباشد .

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟مسعود مهدوی۱۳۹۶/۰۵/۲۷

با سلام.بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری با طیف وسیعی از علائم میتواند باشد.پیش بینی شرایط آینده بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد.در برخی موارد عود زیادتر و پیش آگهی بیماری در آینده بدتر و در برخی موارد پیش آگهی خوب و عود کمتر و پاسخ به درمان بهتر خواهد بود،که بستگی سن و بیماری های همراه دیگر و ... دارد.با توجه به شرح حال اولیه و معاینه در هر بیمار میتوان تا حدودی آینده بیمار را پیش بینی کرد ولی بهر حال تغذیه مناسب ، دوری از استرس ، خواب کافی ،ورزش و از همه مهمتر مصرف درست و به موقع داروها و مراجعه به پزشک جهت کنترل وضعیت بیماری با آزمایشات دوره ای نقش مهمی در کنترل بیماری و جلوگیری ازعود خواهد داشت.

با توجه به بیماری روماتیسم آیا میتوانم روزه بگیرم؟احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۴/۲۲

با سلام و عرض پوزش به علت اشکالات فنی سایت سوال شما با تاخیر پاسخ داده می شود روزه داری در بررسی های صورت گرفته در بیماری های آرتریت روماتوئید باعث تشدید بیماری نمی شود در موارد زیر ممکن است روزه داری منع داشته باشد. ۱) حجم دارو ها طوری است که بیمار بایستی در طول روز دارو مصرف نماید ۲) بیماری زمینه ای به غیر از روماتیسم مانند مشکلات کلیوی و کبدی وجود داشته باشد ۳) در صورتی که بیماری شدید باشد طوری که بیمار نیاز به مصرف بالای انواع داروها از جمله ضد درد های غیر استروئیدی مانند دیکلوفناک و ایندومتاسین و ... باشد

آیا تزریق بوتاکس برای زیبایی در بماران روماتیسمی مجاز است؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۵/۰۳/۲۵

با سلام. با توجه به داروهای ذکر شده شما مبتلا به بیماری آرتریت روماتویید نوع شدید هستید و توصیه می شود از هر گونه کار زیبایی پرهیز نمایید.

دیدگاه و نظــرات