برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

اسکولیز کمر

اسکولیز کمر

سلام. چندین سال هست درد در مهره های فوقانی کمر دارم. سال ۹۵ رماتیسم زانو گرفتم و دو سال هست تحت درمان روماتولوزی هستم. عکس از کمر اسکولیز کمر رو نشون داده. البته زیر ۱۰ درجه هست. منتها هر شب موقع استراحت درد شدید در ناحیه مهره ها بین دو کتف دارم. آیا اسکولیز کمر ربطی به رماتیسم دارد؟ یا ممکنه رماتیسم باعث اسکولیز کمر بشه؟ من انحراف کمرم خفیفه چرا هر شب درد دارم؟
سلام معمولا بدنبال اسکولیوز بطور جبرانی مهره های پشتی به سمت مقابل انحراف می یابد و باعث درد می شود ولی اگر درد زیاد است باید MRI شود .لطفا سن و جنس خود را هم بفرمایید و نوع رماتیسم شما چیست؟ اگر رماتیسم فقرات داشته باشید دردهای شما می تواند در زمینه آن باشد.حتما با روماتولوژیست خود مشورت کنید.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

رماتیسم مفصلی دارم، در سونوغده لنف نشان داده ده است،، آیا نگران باشم؟الهه دولتشاهی۱۳۹۶/۰۶/۱۴

با سلام بعضی اوقات بزرگی غدد لنفاوی علت خاصی ندارند ، در صورتیکه توسط پزشکتان معاینه و بررسی شدید جای نگرانی نیست ،و اصولاً ارتباطی با مصرف کورتیکواستروئید ندارد.

عوارض دارو های بیماری آرتریت روماتوئیدمحسن اخیانی۱۳۹۶/۰۷/۳۰

سلام قرص سولفاسالازین و هیدروکسی می تواند موجب این امر شود ولی سایر موارد حساسیت را باید مد نظر داشت ١-موقع حمام از شامپو و صابون مخصوص بچه استفاده کند ٢-قرص تلفاست شبی یکی در صورت عدم پاسخ مراجعه به پزشک معالج جهت کاهش یا قطع دارو

سالهاست بیماری روماتیسم دارم . حال وضعیت چندان خوبی ندارم درد راهمچنان دارم وزندگی را برایم مشکلتر کرده است . لطفا راهنمایی فرمایید .غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۲/۲۶

با سلام در بیمار روماتیسمی وجود درد ممکن است ناشی از فعالیت بیماری و یا عارضه آن مانند آرتروز در مفاصل باشدو پزشک معالج می تواند با انجام معاینه و برخی آزمایش ها علت آن را مشخص نماید. توصیه می شود به پزشک معالج خود اعتماد کرده درمان را ادامه دهید.

مچ دست راستم شدیدا درگیره و حرکتش محدود شده به خاطر اینکه راست دستم تو انجام خیلی از کارهام دچار مشکل میشم، توان جنگ با این بیماری رو ندارم. کمک کنید!!احمد سلیم زاده۱۳۹۲/۰۷/۲۶

با سلام بایستی علت درد مچ دست بررسی شود که آیا ناشی از فعالیت بیماری است یا عارضه ایجاد شده درمچ دست به دنبال آرتریت می باشد که بر اساس علت آن درماان متفاوت است. کیست ساینویال معمولا باعث محدودیت د حرکت دست نمی شود ممکن است مشکل شما ناشی از التهاب غلاف تاندون ها باشد. چنانچه شما در دانسیتومتری کاهش تراکم دارید در حال حاضر تحت درمان با پردنیزلون می باشید استفاده از آلندرونیت در کنار مصرف کلسیم ویتامین د کافی کمک موثری می نماید.

دیدگاه و نظــرات