برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

آرتریت شریان تمپورال

آرتریت شریان تمپورال

با سلام ۵ ماه است مادرم از سردردهای یکطرفه شکایت دارد بعد از مراجعه به متخصصان مختلف با تشخیص آرتریت تحت درمان کورتون وداروهای دیگر به مدت سه هفته قرار گرفت در اسکن وبیوپسی علائم آرتریت دیده نشده ودردها به خصوص در شب همچنان باقی است با این تفاوت که داروهایی با عوارض بالا مصرف میشود از شما عاجزانه در خواست راهنمایی دارم که صلاح میبینید به چه متخصصی مراجعه کنیم؟
سلام.در واسکولیت آرتریت تمپورال ممکن است تابلوی مشابهی ایجاد نماید و ممکن است بعضا بیوپسی هم منفی باشد.ولیکن در این بیماری پاسخ به درمان کورتون ها با دوز بالا بسیار مناسب است.درصورت عدم پاسخ به درمان توصیه به بررسی بیشتر با فوق تخصص نورولوژی می شود.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

بیماری آرتریت روماتوئید درام و قصد بارداری دارم مصرف داروها چگونه باید تغییر کند؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام در بیماری آرتریت روماتوئید معمولا در بارداری از شدت بیماری کاسته می شود و می توان با حداقل دارو نسبت به کنترل بیماری اقدام کرد. پردنیزولون در طول بیماری معمولا مجاز است. مصرف دیکلوفناک خصوصا در ماه های اولیه توصیه نمی شود.

آیا داروی اسپرونولاکتون با داروهای روماتیسمی تداخلی ایجاد می کند؟احمد سلیم زاده۱۳۹۶/۰۴/۱۸

با سلام.این دارو تداخل مهم و متعدد دارد ولی با دو داروی ذکر شده با دوز کم تداخل جدی ندارد.

آیا مصرف داروهای هیدروکسی کلروکین و متوتروکسات در درمان روماتیسم باعث ناباروری و نابینایی می گردد؟احمد سلیم زاده۱۳۹۵/۰۱/۱۹

سلام.بله اینها جزو عوارض نادر این داروها هستند ولی پزشک درمان گر شما باید بصورت دوره ای آزمایشات مربوطه را انجام دهد تا در صورت بروز عوارض تغییر دوز دارو انجام شود.ولی عارضه بیماری شما در صورت مصرف نکردن داروها بسیار بیشتر است.

آیا ایجاد دانه های قرمز رنگ در بدن زیر نور آفتاب نشانه بیماری لوپوس است؟محسن اخیانی۱۳۹۶/۰۴/۲۲

سلام.باید هیدروکسی کلروکین را شب مصرف کنید.اگر پوستتان غیر طبیعی قرمز می شود تشریف بیاورید مطب تا ازمایش لوپوس اضافه شود.

دیدگاه و نظــرات