برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

بیماری لوپوس دارم و می خواهم باردار شوم آیا مانعی وجود دارد؟

بیماری لوپوس دارم و می خواهم باردار شوم آیا مانعی وجود دارد؟

با سلام خانمی 33 ساله هستم fana بنده بالا بود و شما تشخیص بیماری لوپوس دادید من دو ماه دارو مصرف کردم اما در حال حاضر دارو نمی خورم الان قصد بارداری دارم البته چون خواهان دوقلو زایی هستم بخش ژنتیک که مراجعه کردم فرمودند نیاز به اجازه پزشک معالج دارد که تزریقاتی که انجام می دهند اشکالی برای من نداشته باشد؟
با سلام در بیماری لوپوس احتمال عود بیماری وجود دارد . جهت تعیین میزان ریسک برای بارداری ضروری است قبل از بارداری توسط روماتولوژیست بیماری از نظر فعالیت مورد ارزیابی قرار گیرد.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مجموعه ای از علائم دارم که مشکوک به بیماری روماتیسم هستم. نظر شما چیست؟احمد سلیم زاده۱۳۹۴/۰۱/۱۴

با سلام در صورت وجود آرتریت در مفاصل وجود ضایعات پوستی و آفت زخم های دهانی بایستی به فکر بیماری های بافت همبند مانند بیماری لوپوس و بهجت و ... بود. به هر حال ویزیت توسط روماتولوژیست کمک جدی در تشخیص می نماید.

بنده در سال 87 صاحب فرزند شدم و در سال 91 متوجه بیماری لوپوس ایا این بیماری به فرزند من منتقل شده است؟ غلامحسین علیشیری۱۳۹۳/۰۱/۱۹

با سلام اگر چه عامل وراثت در بیماری زایی لوپوس مطرح شده است ولیکن نفوذ این بیمار تحت تاثیر عوامل متعددی ایجاد می شود و معمولا نیاز به بررسی ژنتیکی نمی باشد و نگران کننده نیست.

بیماری لوپوس دارم . چند روزه سر درد شدید دارم. ارتباطی با هم دارند؟نوشین بیات۱۳۹۴/۰۷/۳۰

سلام بهتر است توسط روماتولوژیست مربوطه ودکتر اعصاب در صورت ادامه سردرد ویزیت شوید

آیا آزمایش ادرار 24 ساعته برای تشخیص لوپوس می باشد؟مژگان عابدینی۱۳۹۶/۰۵/۰۸

باسلام.باتوجه به این امر که درتشخیص لوپوس یکی از نقاط مبتلا میتواند درگیری کلیه باشد جهت بررسی دفع پروتئین ادراری، ادرار 24 ساعته خواسته اند، اما این امر درآرتریت روماتویید برای تشخیص نیاز نیست.

دیدگاه و نظــرات