برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟

بیماری آرتریت روماتوئبد من خاموش است. راهکاری هست که این بیماری شدت پیدا نکند؟

سلام. ۱۱ ماهه آرتریت روماتویید دارم. بیماریم چند ماهه در حال خاموشیه. داروهام هم خیلی کم شده.چه کار کنم بیماری دوباره عود نکنه. آیا راهکاری هست؟یا این که بیماری خود به خود عود خواهد کرد و راهکاری نیست ؟
با سلام.بیماری آرتریت روماتوئید یک بیماری با طیف وسیعی از علائم میتواند باشد.پیش بینی شرایط آینده بیمار به عوامل مختلفی بستگی دارد.در برخی موارد عود زیادتر و پیش آگهی بیماری در آینده بدتر و در برخی موارد پیش آگهی خوب و عود کمتر و پاسخ به درمان بهتر خواهد بود،که بستگی سن و بیماری های همراه دیگر و ... دارد.با توجه به شرح حال اولیه و معاینه در هر بیمار میتوان تا حدودی آینده بیمار را پیش بینی کرد ولی بهر حال تغذیه مناسب ، دوری از استرس ، خواب کافی ،ورزش و از همه مهمتر مصرف درست و به موقع داروها و مراجعه به پزشک جهت کنترل وضعیت بیماری با آزمایشات دوره ای نقش مهمی در کنترل بیماری و جلوگیری ازعود خواهد داشت.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

مادرم 55 سال دارد چند سالی است که پا درد و زانو درد دار که همیشه به متخصص ارتوپد مراجعه میکردیم اما حالا درد شدید شده. به چه دکتری مراجعه کنم؟غلامحسین علیشیری۱۳۹۴/۰۲/۱۶

با سلام شایع ترین علت درد زانو در خانم های بالای 50 سال بیماری آرتروز می باشد.افتراق بین آرتروز و یا آرتریت توسط روماتولوژیست صورت می گیرد که درمان هرکدام متفاوت می باشد.

از سال 86 به بیماری روماتیسم مفصلی مبتلا می باشم و تحت درمان هستم. در حال حاضر جوش های چرکی بر روی پوستم ظاهر شده است!غلامحسین علیشیری۱۳۹۲/۰۱/۲۶

با سلام بیماری آرتریت روماتوئید می تواند دارای طیف وسیعی از خفیف تا شدید باشد که بر اساس شدت بیماری روماتولوژیست اقدام به تجویز دارو می کند. داروها ممکن است دارای عوارضی باشند از جمله عارضه ذکر شده ( که می تواند عارضه داروی پردنیزلون با دوز بالا باشد).جهت تنظیم دوز دارو با پزشک مشورت نمایید.

آیا تست Hlab در دو بازه زمانی می تواند تغییر جدید داشته باشد؟محسن اخیانی۱۳۹۶/۰۵/۳۰

سلام.گهگاه تست ممکن است منفی شود.در حال حاضر ANA منفی است.

ایا بیماری ارتریت روماتویید باعث بیماری چشمی یووییت یشودمسعود مهدوی۱۳۹۶/۱۰/۱۵

سلام بله درگیری چشمی در آرتریت روماتوئید ایجاد میشود  با پزشک خود مشورت کنید

دیدگاه و نظــرات