برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید

با وجود لوپوس و دفع پروتئین میتوانم باردار شوم؟

با وجود لوپوس و دفع پروتئین میتوانم باردار شوم؟

باسلام ، مدت هشت ساله مبتلا به لوپوس SLE هستم .تحت درمان با پردنیزولون و هیدروکسی کلروکین بودم .چهارسال پیش زایمان داشتم،در هفته ۳۶ ختم بارداری به علت مسمومیت بارداری داشتم.از بعداز زایمان هیچ مشکل جسمانی یا تورم و درد ندارم .بیماری لوپوس طبق گفته پزشک غیرفعال ولی مشکل دفع پروتین کلیه دارم .که به مرور طبق نتایج آزمایش کمترشده. درحال حاضر پردنیزیولون 5میلی گرم روزی یک عدد ،هیدروکسی کلروکین 200و Ramipril پنج میلی مصرف میکنم.قصد بارداری مجدد دارم ،به نظرتون اجازه دارم باردار بشم؟؟؟ممنون
با سلام تا زمانی که علت دفع پروتئین مشخص نشود و درمان مناسب برای آن انجام نشود بارداری توام با خطر بالایی است 

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

مشاوره های زیر نیز در همین راستا می باشندثبت مشاوره

لیزر موهای زائد با توجه به بیماری لوپوس خاموشمحسن اخیانی۱۳۹۷/۰۲/۱۹

سلام یکی از محرکهای پوست برای شعله ور شدن بیماری لوپوس نور خورشید می باشد در لیزر نیز طیف نور uv اگر استفاده شود موجب شعله وری بیماری می شود و همچنین سایر طول موجها نیز با شدت کمتر این اثر را دارند . علاوه بر این ممکن است بخاطر حساس بودن پوست افراد لوپوسی لیزر موجب افزایش لک پوستی گردد.

مجموعه ای از علائم را دارم آیا مبتلا به لوپوس هستم؟نوشین بیات۱۳۹۵/۰۴/۱۴

با سلام ازمایشات به نفع روماتیسم است شما باید مصرف منظم دارو ،ارامش،کاهش فعالیت شدید داشته باشید در صورت عدم پاسخ کافی درمان های قوی تر از جمله بیولوژیک پیشنهاد میشود.

آیا بیماری آرتریت روماتوئید و درمان دارویی آن باعث نازایی می شود؟ آیا با وجود آرتریت روماتوئید می توانم باردار شوم؟محسن اخیانی۱۳۹۵/۰۳/۰۷

سلام.نه داروها باعث ناباروری نمی شود ولی روی جنین اثرات نامطلوب دارد و می تواند باعث اختلال استخوانی و عصبی در جنین شود.ابتدا باید بیماری شما ظرف چند سال کنترل شود و سپس راجع به حاملگی تصمیم گرفت.شما هم که هنوز بسیار جوان هستید و فرصت زیادی برای حاملگی دارید .

من لوپوس همراه با پسوریازیس و علائم سندرم شوگرندارم. ریزش شدید مو پیدا کرده ام کمکم کنید!!احمد سلیم زاده۱۳۹۳/۰۳/۰۹

با سلام بیماری لوپوس و پسوریازیس 2 بیماری مجزا می باشند که ولیکن بیماری لوپوس میتواند تظاهرات پوستی بیماری پسوریازیس را تقلید نماید مجموع تظاهرات خونی و ابتلای پوستی و سندروم شوگرن و ریزش مو می تواند ثانویه در بیماری لوپوس دیده شود. ریزش مو می تواند نشانه فعالیت بیماری باشد که بایستی دوز درمانی شما متناسب با شدت بیماری تنظیم شود. جهت پیشگیری از یبوست خوردن مایعات زیاد و مصرف مواد غذایی حاوی فیبر مانند سبزیجات و میوه جات و افزایش تحرک جسمی به شما کمک می نماید.

دیدگاه و نظــرات