برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهترین ورزش ها برای تقویت عضلات بدن

تردمیل حرکت بر روی تردمیل بخصوص اگر تردمیل از نوع شیب دار باشد، باعث تقویت عضلات ران و لگن می شود. برخی تردمیل ها مجهز به دستگیره های مقاومتی هستند که با فشار دادن و کشیدن آنها عضلات بالا تنه شامل کمر و بازوها تقویت می شود. حرکت نرم بر روی تردمیل برای مفاصل آسان تر از دویدن است، اگرچه دویدن باعث سوختن چربی ها می شود. یکی از منافع تردمیل آن است که می توانید در هوای آفتابی و بارانی می توانید داخل خانه ورزش کنید.
پیاده روی، مناسب برای مفاصل پیاده روی شکل نرمتر و مهربان تر دویدن است! پیاده روی منافع بسیار زیادی را برای شما فراهم می کند: تقویت عضلات پا و استخوان های قوی تر تنها نمونه هایی از این منافع است. پیاده روی فشار کمتری را نیز بر مفاصل وارد می کند. اگر هدف نهایی شما دویدن مسافت 1500 متری است یا میخواهید در دو ماراتن شرکت کنید، پیاده روی شروع خوبی است.
بولینگ مناسب برای بازوها بولینگ می تواند شما را قوی تر کند. در بولینگ بازها عضلات ساعد قدرت و استقامت بالایی پیدا می کند؛ توپ بولینگ 7 کیلوگرم وزن دارد. همچنین در این ورزش عضلات شانه و پاها نیز فعالیت بالایی دارند. اگر بولینگ بازی می کنید باید بجز آن تمریناتی نیز برای تقویت کل بدن داشته باشید، چرا که در بولینگ فقط یک طرف بدن کار می کند.
تنیس، باعث تقویت عضلات بازو می شود در تنیس، ضربه ای که به توپ وارد می شود تا از بالای توری عبور کند، باعث عملکرد مضاعف عضلات بازو و در نتیجه تقویت آنها می گردد. حرکت فورهند در تنیس برای قفسه سینه و حرکت بک هند برای شانه ها مفید است. یکی دیگر از فواید تنیس آن است که این ورزش از نوع هوازی است، در نتیجه باعث سوختن مقدار زیادی از کالری به همراه چربی بدن می شود. چربی کمتر باعث حجم گرفتن عضلات و ساخته شدن آنها می شود.
ورزش های تیمی مناسب برای پاها فوتبال ورزشی پر تحرک است که به تقویت عضلات پا و لگن کمک می کند. هرچه سرعت دویدن را بیشتر کرده و پا به توپ حرکت کنید، قوی تر خواهید شد. بسکتبال نیز به قدرت و سرعت شما می افزاید، بعلاوه اینکه با پرتاب توپ به سمت سبد، شانه ها از منافع این حرکت بهره مند می شوند. در بیسبال هم عضلات پا و لگن تقویت می گردد.
دویدن مناسب برای تمام بدن همانند دوچرخه، دویدن و پیاده روی تند نیز برای عضلات کالو و ران مناسب است. از آنجا که دویدن جزو ورزش های تحمل وزن است، باعث تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان می شود. دویدن از ورزش های تاثیر بالا یا High-impact است، یعنی ممکن است تاثیر نامطلوب بر مفاصل بگذارد. بنابراین بهتر است در ابتدا به آرامی دویدن را شروع کنید، بخصوص اگر چاق هستید. همچنین خوب است بین دویدن و پیاده روی تند، جابجایی داشته باشید؛ یعنی گاهی بدوید و گاهی سرعت را کم کرده و تند پیاده روی کنید. این کار برای مفاصل شما بهتر است و تغییر سرعت دویدن یک چالش خوب محسوب می شود.
شنا جهت تقویت عضلات بالا تنه شنا یکی از ورزش های هوازی است که در آن تقریبا همه ماهیچه های بدن کار کرده و ورزشی قلبی-عروقی فراهم می کند. وقتی دستها را مخالف آب حرکت می دهید، مقاومت بازوها زیاد می شود. در شنای آزاد، کرال پشت یا شنای پروانه از عضله دلتوئید در شانه ها و عضلات سینه ای در قفسه سینه استفاده می شود که برای تقویت آنها بسیار مفید است. شنا برای تقویت عضلات پا خیلی بکار نمی رود. چون افراد بهنگام شنا تمایل کمتری دارند که سخت پا بزنند. اگر دوست دارید از پاهای خود در شنا کردن زیاد کار بکشید، از یک تخته شنا کمک بگیرید.
گلف و طول عمر در گلف، فرد باید کیلومترها پیاده روی کند و در حین آن از پستی و بلندی های زمین نیز بالا و پایین برود. در مطالعه ای مشخص شد متوسط امید به زندگی در گلف بازها 5 سال بیشتر از سایر مردم است.
پدال زدن جهت تناسب پاها دوچرخه یکی از ورزش های مناسب برای پاهاست. به هنگام پدال زدن عضلات چهار سر ران، همسترینگ و کالو کار می کنند و تقویت می شوند. اگر می خواهید شدت تمرین را زیاد کنید می توانید از گیره های پا استفاده کنید (در تصویر) که به شما اجازه می دهد پدال را بالا بکشید و همچنین به پایین هدایت کنید و این کار مقاومت بالایی را در پاهایتان ایجاد می کند. اگر تازه کار هستید نباید از این گیره ها استفاده کنید، چون ممکن است نتوانید پایتان را از پدال در آورید و در دوچرخه در حال حرکت، این یک خطر جدی محسوب می شود. همچنین می توانید تمرینات دوچرخه را بر روی دوچرخه های ثابت انجام دهید که در برخی پارک ها نیز موجود است.
پیلاتس و یوگا مناسب عضلات هسته ای یوگا و پیلاتس ورزش هایی هستند که به تقویت عضلات هسته ای که اطراف کمر و شکم را فراگرفته اند، کمک می کنند. این عضلات در بسایری از فعالیت های روزمره بکار می روند. برخی از حرکات یوگا برای عضلات کالو و برخی نیز برای عضلات ماهیچه هم مفیدند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات