برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نکاتی مفید در مورد کمر درد

هرگز اجسام سنگین بلند نکنید ضربه ای که بلند کردن یک جسم به کمر می زند الزاما به دلیل وزن آن نیست، مهم تر از وزن جسم این است که شما چگونه جسمی را از زمین بلند می کنید. البته هیچ گاه سعی نکنید اجسام سنگین را از زمین بلند کنید. وقتی خواستید جسمی را بلند کنید در حالیکه کمرتان صاف و مستقیم و سرتان بالا است نزدیک به آن شیء چمباتمه بزنید. سپس بایستید و از پاهایتان برای بلند کردن جسم استفاده کنید. به هنگام بلند کردن جسم از روی زمین، هرگز نچرخید و یا خم نشوید تا به کمرتان آسیب وارد نشود.
وزن بیشتر = کمر درد بیشتر تناسب اندام از کمر درد پیشگیری می کند. کمر درد در بین افرادی که فاقد تناسب اندام هستند بخصوص کسانی که تمام طول هفته را نشسته اند و فقط آخر هفته ها ورزش و فعالیت شدید دارند، شایع تر است. و همانطور که شما هم می دانید چاقی نیز از مهمترین عواملی است که به کمر فشار و استرس وارد می کند.
ورزش برای کمر درد مفید است ورزش منظم از کمر درد پیشگیری می کند. و در افرادی که در نتیجه یک آسیب ناگهانی به کمر درد شدید مبتلا شده اند پزشکان عموما توصیه به یک برنامه ورزشی می کنند که با تمرینات سبک شروع شده و به تدریج زیاد می شود. پس از آنکه درد شدید کمر فروکش کرد یک برنامه ورزشی منظم و همیشگی از بازگشت مجدد کمر درد جلوگیری خواهد کرد.
استفاده از طب مکمل در درمان کمر درد پزشکان برای مبتلایان به کمر درد روش های درمانی چون ماساژ، طب سوزنی، یوگا و ریلکسیشن که اثرات مفید آنها بر کاهش درد به اثبات رسیده است را نیز پیشنهاد می کنند. بهتر است برای کسب نتایج بهتر به مراکز معتبر و متخصصین با تجربه این علوم مراجعه کنید.
افراد لاغر هم کمر درد دارند! هر کسی مستعد کمر درد است! افرادی که بیش از اندازه لاغرند، مثلا افرادی که به بی اشتهایی یا اختلال در غذا خوردن مبتلا هستند ممکن است دچار شکستگی یا خرد شدن مهره های کمر شده و به کمر درد گرفتار شوند.
کمر درد ناشی از صدمه کمر درد می تواند ناشی از بیماری، عفونت، صدمه، آسب دیسک و حتی ژنتیکی باشد.
همیشه صاف و مستقیم بنشینید یکی از بدترین کارهایی که در طولانی مدت به کمر آسیب می رساند، نشستن به حالت خمیده یا به اصطلاح قوز کردن است. البته نشستن به حالت صاف و مستقیم به مدت طولانی نیز برای کمر مضر است و به آن فشار وارد می کند. اگر کار شما به گونه ای است که مجبورید زیاد بنشینید این کار را چند بار در روز انجام دهید: به صندلی خود تکیه بزنید و پاها را بر کف زمین قرار دهید و به کمر خود کمی انحنا بدهید. برای کسب نتایج بهتر سعی کنید در طول روز چند بار از صندلی خود جدا شده و بایستید تا به کمر خود کمی استراحت دهید.
تشک مناسب برای خواب محققان اسپانیایی طی تحقیق متوجه شدند که افراد مبتلا به کمر درد طولانی مدت و بدون علت هستند اگر بر روی تشک هایی با سفتی متوسط و عدد ۶.۵ بخوابند نسبت به افرادی که بر روی تشک های سفت و عدد ۲.۳ استراحت می کنند کمتر به کمر درد دچار خواهند شد. (عدد ۶.۵ مربوط به مقیاسی است که تشک های خواب را از سفت تا نرم به ۱۰ طبقه تقسیم می کند، هرچه این عدد کمتر باشد تشک سفت است).
استراحت در رختخواب اگر در اثر یک آسیب و فشار ناگهانی به کمر درد حاد مبتلا شده اید استراحت می تواند درد را کاهش دهد. اما این استراحت باید کوتاه مدت باشد، یک یا دو روز استراحت در رختخواب و عدم تحرک ممکن است حتی کمر درد شما را بدتر نیز کند.

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات