برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مشاغل پشت میزی علت اصلی زانو درد

مشاغل پشت میزی علت اصلی زانو درد افزایش استفاده از اینترنت و مشاغلی که نیاز به نشستن پشت میز دارد، به عنوان عواملی برای رشد بیماریها و دردهای مفصلی چون زانو درد اداری درنظر گرفته شده است.

محققان دریافتند که بیش از یک چهارم کارمندان در بریتانیا از دردهای وحشتناک مفصلهای زانویی رنج می برند و پزشکان این دردها را به چاقی و یا انجام کارهای پشت میزی درمیان تمام اقشار سنی نسبت می دهند.
نتایج یک تحقیق در بریتانیا نشان می دهد که افزایش استفاده از اینترنت و مشاغلی که نیاز به نشستن پشت میز دارد، به عنوان عواملی برای رشد بیماریها و دردهای مفصلی چون " زانو درد اداری" درنظر گرفته شده است.

محققان دریافتند که بیش از یک چهارم کارمندان در بریتانیا از دردهای وحشتناک مفصلهای زانویی رنج می برند و پزشکان این دردها را به چاقی و یا انجام کارهای پشت میزی درمیان تمام اقشار سنی نسبت می دهند.

افرادی که بالای ۵۵ سال هستند درمیان بیشترین قربانیان بیماری " زانو درد اداری" قرار می گیرند به طوری که از هر ۱۰ نفر یک نفر اظهار می دارد که به این درد مداوم مبتلا است.

حدود یک چهارم از ۱۶۰۰ کارمند ۱۶ تا ۶۵ ساله ای که در این تحقیق شرکت کردند اظهار داشته اند که بیش از دوسال است که با این درد زندگی می کنند.

سامی مارگو سخنگوی انجمن فیزیوتراپی اظهار داشت که افزایش استفاده از اینترنت و مشاغلی که انجام آنها نیازمند نشستن ساعات طولانی پشت میز است را می توان عاملی برای افزایش پدیده " زانو درد اداری" دانست.

وی افزود: درحال حاضر ما شاهد افزایش چشمگیر افرادی هستیم که به این نوع درد زانو مبتلا هستند و قسمت اعظم آن به علت سبک زندگی بی حرکت و نشستن طولانی مرتبط می شود که درحال حاضر بسیاری از مردم دنیا آن را دنبال می کنند.

مارگو یادآور شد: این درد بیشتر افرادی را مبتلا می کنند که دارای مشاغل پشت میزی هستند که برخی از آنها طی ۱۰ یا ۲۰ سال شغل خود را با همین شرایط ادامه داده اند. من بیش از ۲۵ سال است که به عنوان یک فیزیوتراپ کار می کنند و در این دوره زمانی ما با پیشرفت اینترنت و در نتیجه افزایش استفاده از آن در ساعات طولانی رو به رو شده ایم که خود می تواند یک عامل مهم و موثر باشد.

رونان بانیم جراح استخوان پزشکی نیز در این رابطه اظهار داشت که جراحان این روزها زانوهایی را مشاهده می کنند که دقیقا می توان گفت به واسطه اضافه وزن خرد شده اند.

وی هشدار دارد اگر سطح چاقی ادامه پیدا کند، تعداد افرادی که نیازمند عمل جراحی تعویض زانو خواهند بود به شدت چشمگیر می شود.

دکتر سارا دانسی مدیر پزشکی در مرکز بهداشت نافیلد اظهار داشت: برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به درد زانو، افرادی که فعالتر هستند باید به انجام فعالیتهای ورزشی سبک چون گرم کردن بپردازند و از لباسهایی استفاده کنند که هنگام وزرش از مفصل حفاظت می کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات