برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

داروهای NSAIDs و شانس بالاتر بیماری های قلبی در مبتلایان به آرتروز

داروهای NSAIDs و شانس بالاتر بیماری های قلبی در مبتلایان به آرتروز نتایج تحقیقات نشان می دهد شانس بیماری های قلب و عروق در بیماران آرتروز که داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی «NSAIDs» مصرف می کنند بیشتر است.

مبتلایان به آرتروز به طور چشمگیری خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلب و عروق دارند و این احتمال با مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروییدی «NSAIDs» در آنها بیشتر می شود.

به گزارش «بهپو»، «اسلام آنیس»، سرپرست تیم این تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا می گوید: «نتایج این مطالعه بسیار اهمیت دارد چون مصرف NSAID ها بین بیماران مبتلا به آرتروز برای کاهش درد و التهاب بسیار رایج است.»

التهاب از عوارض شایع بسیاری از بیماری های مزمن و همچنین آسیب ها است. NSAID ها غلظت ماده ای بنام پوستاگلاندیس را که در بروز التهاب در بدن نقش دارد، کاهش می دهند. درمان بیماری با NSAID ها منجر به کاهش تورم و درد می شود. آسپرین، ایبوپروفن و دیکلوفناک از شناخته شده ترین داروهای ضد التهابی غیر استروییدی هستند.

 

بیشتر بخوانید: آیا ضد دردهای غیراستروئیدی برای سلامت قلب خطرناکند؟ انتخاب های ایمن تری هم وجود دارد؟

 

او می گوید: «بیماران مبتلا به آرتروز باید از این خطر آگاه باشند و درباره مصرف این داروها و خطرات احتمالی آنها با پزشک خود مشورت کنند.»

در این مطالعه، ۷۷۴۳ بیمار آرتروزی با ۲۳,۲۲۹ گروه کنترل غیرآرروزی مقایسه شدند. نتایج نشان داد ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی در بین افراد مبتلا به ارتروز ۲۳ درصد بیشتر از افراد گروه کنترل بود.

همچنین مشخص شد ریسک نارسایی قلبی احتقانی در بین افراد مبتلا به آرتروز ۴۲ درصد بیشتر بود. بعلاوه خطر بیماری قلبی ایسکمیک ۱۷ درصد و ریسک سکته ۱۴ درصد در این گروه از افراد بیشتر بود.

محققان دریافتند حدود ۴۱ درصد از افزایش ریسک بیماری قلبی-عروقی در بین بیماران مبتلا به آرتروز به خاطر مصرف داروهای NSAID  بود.

 

بیشتر بخوانید: چه مسکّنی برای چه دردی؟ آشنایی با داروهای ضد التهابی غیر استروییدی (NSAID)

 

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مد اسکیپ»، «اسلام آنیس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نتایج ما نشان می دهد بیماری آرتروز یک فاکتور مستقل پرخطر در ابتلا به بیماری قلبی-عروقی است و مصرف داروهای NSAID هم باعث افزایش خطرات ثانویه می شود.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات