برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

گوشت سفید هم کلسترول را بالا می برد

گوشت سفید هم کلسترول را بالا می برد نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد گوشت سفید برای کلسترول خون همانقدر مضر است که گوشت قرمز و در مصرف آن باید رعایت کرد.

سال هاست که کارشناسان سلامت می گویند مصرف گوشت قرمز با بروز بیماری هایی چون دیابت، بیماری های قلبی و سرطان های خاص رابطه دارد و به همین دلیل توصیه به مصرف گوشت سفید می کنند؛ اما نتایج یک تحقیق جدید نشان داد برای کاهش کلسترول خون بهتر است به رژیم غذایی گیاهی روی بیاورید.

به گزارش «بهپو»، نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهد گوشت سفید برای کلسترول خون همانقدر مضر است که گوشت قرمز و در مصرف آن باید رعایت کرد. بنابراین اگر به دنبال کاهش کلسترول خونتان هستید باید مصرف بیش از اندازه هردو گوشت قرمز و گوشت سفید را محدود کنید.

چربی های اشباع به طور کلی باید محدود شوند؛ چه در گوشت قرمز و چه در گوشت سفید.

این تحقیق نشان می دهد میزان مصرف زیاد گوشت قرمز یا سفید مرغ در مقایسه با مصرف میزان مشابه پروتئین های گیاهی منجر به میزان بالاتر فشارخون می شود.

«رونالد کرائوس»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما انتظار داشتیم گوشت قرمز در مقایسه با گوشت سفید تاثیر بیشتری بر میزان کلسترول خون داشته باشد اما نتایج نشان داد اینطور نیست و تاثیر هر دو بر میزان کلسترول یکسان است چراکه هردو از لحاظ میزان چربی اشباع شده یکی هستند.»

این مطالعه شامل گوشت گوساله تغذیه شده با علف طبیعی یا محصولات فراوری شده نظیر کالباس یا سوسیس و همچنین ماهی نبود.

مطالعه همچنین نشان داد پروتیین های گیاهی سالم ترین نوع برای کلسترول خون هستند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «هلث لاین»، کرائوس در ادامه می افزاید: «پروتیین های غیرگوشتی نظیر سبزیجات، محصولات لبنی و حبوباتی نظیر لوبیا بهترین فایده را از لحاظ میزان کلسترول دارند.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات