برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

بهبود سلامت قلب و عروق با مصرف هندوانه

بهبود سلامت قلب و عروق با مصرف هندوانه هندوانه سرشار از آمینواسیدی به نام «سیترولین» است که به جریان روان خون در عروق کمک کرده و فشار خون را پایین می آورد. قلب از تمام مزایای لیکوپن موجود در هندوانه بهره می برد.

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: «بیش از ۵۰ نوع رنگدانه‌های گیاهی از جمله لیکوپن و بتاکاروتن در هندوانه شناخته شده که این میوه با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در پیشگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان نقش موثری دارد.»

 

بیشتر بخوانید: هندوانه گنجینه بی نظیر ویتامین ها

 

به گزارش «بهپو»، «مینا کاویانی»، افزود: «هندوانه با داشتن بیش از ۹۰ درصد آب، میوه شیرین و آبداری است که حاوی مقادیر مناسبی از پیش ساز ویتامین A ، املاحی مانند پتاسیم و برخی ویتامین های گروه  B مانند ویتامین B1، B2 و و نیاسین –B3- است.

بتاکاروتن، آنتی‌ اکسیدانی قوی است که از تولید رادیکال ‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کند و لیکوپن هم یک آنتی‌اکسیدان قوی دیگری است که می‌تواند به محافظت در برابر بیماری‌ها کمک کند.

او با اشاره به اینکه هندوانه هرچند میوه ای کم کالری است اما سرشار از فیبر بوده و یک منبع بزرگ از آنتی اکسیدان ها است اظهار داشت: «این میوه یک منبع ارزشمند از آنتی اکسیدان هایی است که با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.»

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: «هندوانه سرشار از آمینواسیدی به نام «سیترولین» است که به جریان روان خون در عروق کمک کرده و فشار خون را پایین می آورد. قلب از تمام مزایای لیکوپن موجود در هندوانه بهره می برد. مطالعات نشان داده اند که لیکوپن خطر حملات قلبی را کاهش می دهد.»

کاویای گفت: «هندوانه منبع ویتامین C و A  است و پتاسیم و منیزیم بالایی هم دارد.»

کاویانی افزود: «تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه آب هندوانه طبیعی -حدود ۱.۵ لیتر یا ۶ لیوان- به مدت ۳ هفته، می تواند موجب افزایش اسید آمینه آرژنین در خون شود.»

او اظهار داشت: «از آنجایی که اسید آمینه آرژنین برای نوزادان، کودکان و بزرگسالانی که دچار بیماری های التهابی و عفونی حاد شده اند ضروری است و ارتباط مستقیمی با بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارد، به نظر می رسد هندوانه یا آب هندوانه طبیعی آن در چنین شرایطی برای بهبود وضعیت سلامت افراد مفید است.»

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ایرنا»، گرچه مصرف برخی خوراکی ها همچون هندوانه سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد ام، سلامت قلب در گرو کل سبک زندگی شماست. یعنی شما باید ورزش کنید، سیگار نکشید، مصرف چربی های اشباع را محدود کنید و چکاپ های دوره ای را فراموش نکنید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات