برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

کشف رابطه بین آلرژی و مشکلات سلامت روان

کشف رابطه بین آلرژی و مشکلات سلامت روان تحقیقات نشان می دهند که برخی آلرژی ها بر سلامت روان فرد تاثیر می گذارد. مطالعه ای که در سال گذشته انجام شد دریافت که آسم، رینیت آلرژیک یا درماتیت آتوپیک -اگزما- خطر ابتلای فرد به بیماری روانی را افزایش می دهد.

اخیرا محققان آلمانی و سوییسی رابطه ای بین عارضه های روانی مانند «افسردگی» و «اضطراب» و انواع مختلف «آلرژی» را مورد بررسی قرار داده اند. محققان می گویند این یافته ها دانشمندان را به سمت توجه بیشتر به رابطه بین این دو بیماری هدایت می کند.

طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها -CDC- آلرژی ششمین علت اصلی بیماری های مزمن در ایالات متحده است که منجر به هزینه ای بیش از 18 میلیارد دلار در سال می شود. طبق گزارش آکادمی آلرژی و ایمونولوژی بالینی حدود 150 میلیون نفر در سراسر اروپا، آلرژی دارند.

تحقیقات نشان می دهند که برخی آلرژی ها بر سلامت روان فرد تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، مطالعه ای که در سال گذشته انجام شد دریافت که آسم، رینیت آلرژیک یا درماتیت آتوپیک -اگزما- می توانند خطر ابتلای فرد به بیماری روانی را افزایش دهد.

این تیم تحقیقاتی 1782 شرکت کننده را مورد مطالعه قرار داد و با هدف پیدا کردن ارتباط بین عارضه های روانی مانند اضطراب و افسردگی و انواع مختلف آلرژی، به تحقیق و مطالعه پرداخت.

آنها برای انجام این پژوهش با حدود هزار و ۸۰۰ نفر در آگسبورگ مصاحبه کرده‌اند که سن‌شان بین ۳۹ و ۸۸ سال بوده است و طی مصاحبه‌ها اطلاعاتی از جمله درباره آلرژی‌ها و مشکلات روانی‌ این افراد به دست آورده‌اند.

این متخصصان در عین حال ارتباطی قابل اثبات میان آلرژی به مواد غذایی و داروها و بیماری‌های روانی-اجتماعی نیافتند.

محققان می‌گویند هنوز روشن نیست که آلرژی‌ها باعث تشدید افسردگی می‌شوند یا افسردگی آلرژی‌ها را تشدید می‌کند.

به گزارش «بهپو» به نقل از «مدیکال نیوزتودی»، هنوز باید تحقیقاتی در این زمینه انجام شود تا بتوان به این پرسش‌ها پاسخ داد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات