برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

مصرف روزانه گردو، خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد

مصرف روزانه گردو، خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد محققان می گویند چنانچه در خطر بیماری های قلب و عروق هستید و از یک رژیم غذایی پیروی کنید که چربی های اشباع شده کمتری دارد و همراه با آن هر روز گردو مصرف کنید، به کاهش فشار خونتان کمک زیادی کرده اید.

محققان می گویند چنانچه در خطر بیماری های قلب و عروق هستید و از یک رژیم غذایی پیروی کنید که چربی های اشباع شده کمتری دارد و همراه با آن هر روز گردو مصرف کنید، به کاهش فشار خونتان کمک زیادی کرده اید.

به گزارش «بهپو»، در این مطالعه محققان تأثیر جایگزینی برخی چربی‌های اشباع شده در رژیم غذایی شرکت کنندگان را با گردو بررسی کردند. آنها دریافتند زمانیکه شرکت کنندگان روزانه گردو همراه با مقادیر کمتر چربی اشباع شده مصرف می‌کردند، فشارخون مرکزی پایین‌تری داشتند. فشار خون مرکزی فشار خون اندامی چون قلب است. این اندازه گیری همانند فشار خون اندازه گیری شده در بازو به روش سنتی، اطلاعات خوبی درباره خطر پیشرفت بیماری های قلب و عروق در یک فرد می دهد.

محققان می گویند: «این مطالعه نشان داد که گردو فشار خون مرکزی را کاهش می دهد و به دنبال آن خطر بیماری های قلب و عروق هم کاهش می یابد.»

محققان مشاهده کردند وقتی شرکت کنندگان گردو خوردند سودمندی های بیشتری نصیبشان شد نسبت به زمانی که رژیم غذاییشان دارای اسید چرب همانند گردو بود اما خود مغز مصرف نشد. آنها می گویند به نظر می رسد در گردو چیزی وجود دارد که باعث سودمندی آن می شود؛ شاید ترکیبات بیواکتیو، شاید فیبر و شاید چیزی دیگر که نمی توان در اسیدهای چرب پیدا کرد.

گردو دارای «آلفا لینولنیک اسید» است که امگا 3 گیاهی محسوب می شود و بر فشار خون اثرات مثبت دارد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، در این مطالعه، محققان ۴۵ شرکت کننده دارای اضافه وزن یا چاق را در رده سنی ۳۰ تا ۶۵ سال بررسی کردند. شرکت کنندگان به مدت ۶ هفته تحت بررسی با رژیم غذایی حاوی گردو یا روغن‌های گیاهی بودند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات