برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

رابطه بین ویروس پاپیلومای انسانی و بیماری های قلبی

رابطه بین ویروس پاپیلومای انسانی و بیماری های قلبی مطالعات نشان می دهد بین ویروس پاپیلومای انسانی «HPV» و بیماری های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد.

مطالعات نشان می دهد بین ویروس پاپیلومای انسانی «HPV» و بیماری های قلبی عروقی ارتباط وجود دارد.

به گزارش «بهپو»، HPV شایع‌ترین عفونت انتقال یافته از راه جنسی است. انواعی از ویروس پاپیلومای انسانی عامل ایجاد زگیل در نواحی تناسلی هستند. مطالعات اخیر نشان داده اند بیش از ۱۵۰ سویهHPV وجود دارد که برخی از آنها عامل سرطان‌هایی نظیر گردنه رحم، اندام تناسلی مردان، مقعد و پشت گلو هستند.

محققان کلینیک کلیولند اوهایو آمریکا در مطالعه خود دریافتند زنان کره‌ای آلوده به رشته‌های پر ریسک HPV در مقایسه با زنان فاقد این ویروس، ۲۲ درصد بیشتر با احتمال ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی روبرو هستند.

«کریستین جلیس»، کاردیولوژیست، در این باره می‌گوید: «احتمالا HPV موجب بروز التهاب مزمن در بدن می‌شود که می‌تواند در تصلب شریان نقش داشته باشد.»

او در ادامه می‌افزاید: «اما ممکن است برخی از فاکتورهای اجتماعی دیگر که افراد را مستعد ابتلاء به تصلب شریان و همچنینHPV می‌کنند هم در این زمینه نقش داشته باشند. اما در حال حاضر ما اطلاعات دقیقی در این زمینه در اختیار نداریم.»

محققان اذعان می‌کنند ارتباط بین HPV و ریسک بیماری قلبی-عروقی به زنان محدود نمی‌شود.

ویروس HPV به قدری شایع است که تقریباً ۸۰ درصد جمعیت در طول زندگی مبتلا به آن می‌شوند. اکثر این عفونت‌ها به خودی خود از بین می‌روند، اما آنهایی که از بین نمی‌روند می‌توانند منجر به برخی انواع سرطان‌ها شوند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال اکسپرس»، واکسن‌های HPV که از سال ۲۰۰۶ برای زنان و از سال ۲۰۰۹ برای مردان قابل دسترس شده اند شیوه‌ای مؤثر برای کاهش بروز HPV و پیشگیری از عفونت‌ها و عوامل پیش سرطانی هستند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات