برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

راز درمان سرطان چشم در برگهای کورال بری

راز درمان سرطان چشم در برگهای کورال بری مطالعات جدید نشان می‌دهد یک ماده فعال موجود در برگ های گیاه کورال‌بِری می تواند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان چشم جلوگیری می‌کند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد یک ماده فعال موجود در برگ های گیاه کورال‌بِری می تواند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان چشم جلوگیری می‌کند.

به گزارش «بهپو»، بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، نرخ بقا در بیماران مبتلا به سرطان چشم بسیار بالاست، ولی در صورت متاستاز سرطان این نرخ به شدت کاهش می‌یابد، به همین دلیل شناسایی روش‌های مختلف برای توقف رشد و تکثیر سلول‌های سرطان چشم بسیار حایز اهمیت است.

مطالعات محققان آلمانی نشان می‌دهد ترکیبات موجود در برگ های گیاه کورال‌بِری «coralberry» نقش مهمی در جلوگیری از پیشرفت تومور چشم دارد. سرچشمه این گیاه در کشور کره جنوبی است و بیشتر جنبه تزیینی دارد. برگ‌های این گیاه باکتری هایی دارد که ماده ای به نام «FR900359» ترشح می کنند. این ماده مانند یک حشره‌کش طبیعی عمل می‌کند.

مطالعات جدید نشان می دهند این ماده به زودی می تواند در زمینه ای متفاوت و به عنوان دارویی ضد «ملانومای یوویل»، شایع ترین و تهاجمی ترین نوع سرطان چشم مورد استفاده قرار بگیرد.

این مطالعه بیانگر این واقعیت است که ترکیبات موجود در برگ های این گیاه قادر به مهار پروتیین‌هایی به نام Gq در سلول هستند. این پروتیین‌ها عملکردی مانند مرکز کنترل اضطراری دارند و زمانی که توسط یک سیگنال فعال می‌شوند، می‌توانند سوخت و ساز سلول را فعال یا غیر فعال کنند. این حالت برای زمان کوتاهی اتفاق می‌افتد و سلول به حالت عادی خود باز می‌گردد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال نیوز تودی»، در نوعی از سرطان چشم، دو پروتیین Gq دایما فعال هستند و همین امر سبب می شود مدام تقسیم شوند. مطالعات جدید نشان می‌دهد ترکیب FR موجود در کورال‌بری می‌تواند تقسیم پروتیین‌های Gq را متوقف کند. از طرفی این ترکیب فقط روی سلول‌های تومور تاثیر دارد و بر عملکرد سلول‌های دیگر بی‌تاثیر است.

این دستاورد می‌تواند منجر به روش‌های درمانی موثری برای سرطان چشم شود.  نتایج این مطالعه در نشریه «Science Signaling» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات