برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

سرطان پروستات از قهوه خورها فاصله می گیرد

سرطان پروستات از قهوه خورها فاصله می گیرد بار ها و بار ها تاثیرات قهوه بر سلامتی انسان مورد مطلعه قرار گرفته است و نتایج شگفت انگیزی ارایه شده است، اما این اولین بار است که تاثیر مصرف قهوه بر سرطان پروستات مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد. نتایج این مطالعه خبر های خوبی برای مبتلایان به سرطان پروستات به همراه دارد.

مطالعه ای در مدل‌های حیوانی و سلول‌های سرطانی مقاوم به دارو آزمایش شده و نتایج آن کاملا موفقیت‌آمیز بوده است. ترکیبات مختلف قهوه و تاثیر آن بر سلامتی در مطالعات مختلف تایید شده و مضرات آن هم در مطالعات گوناگون مورد بحث قرار گرفته است. ولی این اولین بار است که اثر قهوه بر «سرطان پروستات» بررسی می‌شود.

به گزارش «بهپو»، محققان ژاپنی اثر دو ترکیب به نام‌های «kahweol acetate» و «cafesto» در قهوه را بررسی کردند و نتایج در موش‌‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد این دو ترکیب قادر به مهار رشد سلول‌های سرطان پروستات مقاوم به داروی «Cabazitaxel» هستند که متداول‌ترین روش درمان این عارضه است. محققان بر این باورند که ترکیب این دو ماده در توقف سلول‌های سرطانی بسیار موثر است.

در این مطالعه آمده است که با وجود اثرات مثبت قهوه در سلامتی نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد؛ چرا که مضرات متعددی در پی خواهد داشت.

به گزارش انجمن سرطان آمریکا «ACS» سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در میان مردان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان است. مردان پس از پنجاه سالگی، بیشتر در معرض سرطان پروستات قرار دارند. گرچه میانگین سنی ابتلا بیش از 60 سال است؛ ولی بروز آن در سنین قبل از 40 سالگی هم دیده شده است؛ بنابراین پزشکان توصیه می کنند که مردان بالای 40 سال باید سالی دوبار تحت غربالگری سرطان قرار گیرند. داشتن پدر، برادر یا پسر مبتلا به سرطان پروستات، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهد.

به گزارش «بهپو» به نقل از «مدیکال ساینس»، این پژوهش در کنگره انجمن اورولوژی اروپا در بارسلونا ارایه شده و نتایج آن در نشریه «The Prostate» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات