برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر منفی آلاینده های شیمیایی بر کیفیت اسپرم

تاثیر منفی آلاینده های شیمیایی بر کیفیت اسپرم مواد شیمیایی که معمولا در خانه ها پیدا می شود –در غلظت های مرتبط با اثرات زیست محیطی- تاثیر مخرب مشابهی بر اسپرم انسان ها و سگ ها دارد.

نتایج تحقیقی جدید نشان می دهد آلاینده های محیطی که در فضای خانه ها و همچنین غذاها یافت می شوند اثر منفی بر باروری جنس نر انسان و سگ های خانگی دارند.

به گزارش «بهپو»، محققان دانشگاه ناتینگهام بریتانیا دریافتند قرارگیری در معرض آلاینده‌های خانگی موجب کاهش کیفیت اسپرم جنس نر شده و قدرت باروری را کاهش می‌دهد.

«ربکا سامر»، عضو تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «زمانیکه تحرک اسپرم ضعیف شود، تکه تکه شدن DNA افزایش می‌یابد و می‌دانیم که ناباروری در مردان با افزایش میزان آسیب DNA در اسپرم مرتبط است

در این مطالعه، تیم تحقیق تأثیرات دو ماده شیمیایی انسان ساز را مورد بررسی قرار دادند؛ «DEHP» که به وفور در لوازم خانگی نظیر فرش، کفپوش، اسباب بازی، پوشاک و سیم یافت می‌شود و «polychlorinated biphenyl 153» که اگرچه استفاده از آن در جهان منع شده است اما همچنان در محیط از جمله غذاها وجود دارد.

سپس محققان اسپرم مردانی که در محلی با وجود چنین مواد شیمیایی زندگی می‌کردند را آزمایش کردند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، یافته‌ها نشان داد مواد شیمیایی انسان ساز مسئول کاهش کیفیت اسپرم در مردان و در نهایت افزایش احتمال ناباروری است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات