برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

درمان آلزایمر با گیاه دارویی یربا سانتا

درمان آلزایمر با گیاه دارویی یربا سانتا محققان در مطالعه ای جدید دریافتند وجود یک ماده شیمیایی ضدالتهابی و محافظ اعصاب در گیاه دارویی «یربا سانتا» - Yerba santa- بومی کالیفرنیا می تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.

محققان در مطالعه ای جدید دریافتند وجود یک ماده شیمیایی ضدالتهابی و محافظ اعصاب در گیاه دارویی «یربا سانتا» - Yerba santa- بومی کالیفرنیا می تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.

به گزارش «بهپو»، بیماری آلزایمر یک علت اصلی مرگ محسوب می شود و از آنجا که سن فاکتور پرخطر اصلی در این زمینه است، محققان در جستجوی راه های مقابله با تاثیرات افزایش سن بر مغز هستند.

شناسایی ماده موسوم به «استروبین»، به عنوان یک ماده محافظ اعصاب، یک گام امیدبخش در این مسیر بوده است.

قبایل بومی کالیفرنیا از گیاه یربا سانتا معروف به «گیاه مقدس» به خاطر خواص درمانی اش استفاده می کردند. دم نوش برگ های این گیاه برای درمان مشکلات تنفسی، تب و سردرد استفاده می شود. خمیر حاصل از این گیاه برای درمان زخم ها، کاهش درد عضلات شکم و رماتیسم استفاده می شود.

محققان در بررسی های آزمایشگاهی مولکولی موسوم به استروبین را شناسایی کردند.آنها این ماده را از لحاظ تاثیر بر سلول های عصبی موش آزمایش کردند. آنها دریافتند این ماده دارای تاثیر ضدالتهابی بر سلول های مغزی موسوم به « microglia » است.

به گفته محققان، در مجموع این ترکیب دارای تاثیر در مقابله با چندین عامل مرگ سلولی در سلول های عصبی است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات