برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ادعای درمان بیماری ها با انتقال خون جوان ها به پیرها

ادعای درمان بیماری ها با انتقال خون جوان ها به پیرها سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA» نسبت به روش جنجال برانگیز انتقال خون جوانان که اخیرا به موضوعی داغ در درمان‌های آزمایشی در این کشور برای جلوگیری از پیری و بیماری‌ آلزایمر تبدیل شده است، هشدار داد.

سازمان غذا و داروی آمریکا «FDA» نسبت به روش جنجال برانگیز انتقال خون جوانان که اخیرا به موضوعی داغ در درمان‌های آزمایشی در این کشور برای جلوگیری از پیری و بیماری‌ آلزایمر تبدیل شده است، هشدار داد.

به گزارش «بهپو»، تعدادی از مطالعات اخیر روی حیوانات و انسان‌ها نشان داده که ترکیبات خون افراد جوان می‌تواند به درمان بیماری‌های پیری از جمله پارکینسون و همچنین تاخیر در روند پیری کمک کند.

تعدادی از کلینیک‌ها در آمریکا و برخی کشورها این روش بحث‌برانگیز انتقال خون را که به تازگی مطرح شده است،‌ انجام می‌دهند؛ اما سازمان غذا و داروی آمریکا به تازگی اعلام کرده مدارک بسیار اندکی برای اثبات اثربخشی این عمل وجود داشته و ایمنی این روش هم هنوز به تایید نرسیده است.

در واقع پلاسمای خون به تنهایی برای انتقال، مورد تایید بوده و برای افرادی که خون زیادی از دست داده‌اند، بیماری‌های کبدی دارند، جراحی قلب داشته‌اند یا میزان برخی پروتیین‌های مهم در خونشان کم است، حیاتی است. این پروتئین‌ها به لخته شدن خون و جلوگیری از خون‌ریزی کمک می‌کنند. اما برای درمان بیماری‌های دوران پیری مانند آلزایمر و پارکینسون به تایید نرسیده‌اند.

با افزایش سن، حجم و کیفیت خون فرد کاهش می‌یابد و به همین ترتیب سطوح پروتیین‌های خون هم کم می‌شود.

متخصصان دانشگاه استنفورد برخی اثرات ضد پیری و برگشت‌پذیری آلزایمر را به هنگام تزریق خونِ موش‌های جوان به موش‌های پیرتر مشاهده کرده‌اند اما هنوز در تلاشند تا دریابند که پروتیین‌ها یا دیگر فرآورده‌های خون انتقال یافته چه تاثیری روی موش‌ها دارند؛ اما این روش هنوز به مرحله آزمایش‌های انسانی نرسیده و سازمان غذا و داروی آمریکا آن چه را که در برخی کلینیک‌ها انجام می‌شود،‌ تایید نکرده و اعلام کرده این روش حتی ممکن است خطراتی در پی داشته باشد.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «دیلی میل»، این نوع از تزریق می‌تواند حجم زیادی از پلاسما را وارد بدن فرد کرده که خطرات قابل توجهی از جمله عفونت‌ها، حساسیت‌ها، مشکلات تنفسی و قلبی و دیگر خطرات را به همراه دارد./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات