برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه با نوعی تغذیه خاص

جلوگیری از پیشرفت سرطان سینه با نوعی تغذیه خاص محققان دریافتند با کم کردن مصرف اسید آمینه «آسپاراژین» در موش های آزمایشگاهی مبتلا به سرطان پستان سه گانه منفی، توانایی سلول های سرطانی برای مهاجرت به دیگر نقاط بدن به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند.

محدود کردن مصرف پروتیینی خاص که در برخی غذاها یافت می شود می تواند کلید پیشگیری از پیشرفت نوعی «سرطان پستان» کشنده باشد.

به گزارش «بهپو»، محققان دریافتند با کم کردن مصرف اسید آمینه «آسپاراژین» در موش های آزمایشگاهی مبتلا به سرطان پستان سه گانه منفی، توانایی سلول های سرطانی برای مهاجرت به دیگر نقاط بدن به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند.

به گزارش «بهپو»، تیم تحقیق می گوید: «محدودکردن مصرف مواد غذایی سرشار از آسپاراژین، از جمله لبنیات، گوشت گوساله، مرغ، تخم مرغ، ماهی، مغزیجات آجیلی، سویا و غلات کامل، و افزایش مصرف میوه و سبزیجات می تواند روند گسترش سرطان سینه را متوقف نماید. آسپاراژین نوعی اسیدآمینه است.»

«سیمون نات»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز پزشکی سدراس سنای آمریکا، در این باره می گوید: «این مطالعه اهمیت رژیم غذایی را نه تنها برای سرطان سینه، بلکه برای بسیاری از سرطان های پخش شونده نشان می دهد.»

در این تحقیق محققان کشف کردند بروز سنتز آسپاراژین، سلول های آنزیم مورداستفاده برای تولید آسپاراژین، در تومور اولیه قویا با گسترش بعدی سرطان ارتباط دارد.

همچنین مشخص شد متاستاز یا گسترش سرطان با کاهش تشکیل آسپاراژین، درمان با داروی شیمی درمانی L- آسپاراژین یا محدودیت رژیم غذایی به شدت محدود می شود.

زمانیکه به موش های آزمایشگاهی غذای سرشار از آسپاراژین داده شد، سلول های سرطان با سرعت بیشتری گسترش یافتند.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، نات افزود: «در صورت تایید این یافته ها بر سلول های انسانی، محدودکردن مصرف آسپاراژین در بیماران مبتلا به سرطان می تواند رویکرد احتمالی برای تقویت درمان های فعلی و پیشگیری از گسترش سرطان سینه باشد.»/

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات