برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

ویتامین D از حملات مرگبار تنفسی جلوگیری می کند

ویتامین D از حملات مرگبار تنفسی جلوگیری می کند نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه ویتامین D می تواند حملات مرگبار ریوی را در برخی مبتلایان به بیماری انسداد ریه دفع کند.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه ویتامین D می تواند حملات مرگبار ریوی را در برخی مبتلایان به بیماری انسداد ریه دفع کند.

به گزارش «بهپو»، «بیماری انسداد ریه» یا «COPD» به تعدادی از بیماری های ریوی مثل امفیزم و برونشیت مزمن می گویند که با انسداد مسیر جریان هوا تنفس را برای بیمار مشکل می کند. تقریبا همه مرگ های ناشی از COPD به دلیل تشدید ناگهانی علایم حملات ریه- اتفاق می افتد که اغلب با عفونت های ویروسی تنفسی فوقانی تحریک می شود.

محققان دانشگاه کوئین مری لندن طی تحقیقاتشان متوجه شدند مصرف مکمل ویتامین D به شکل خوراکی منجر به کاهش ۴۵ درصدی حملات ریوی در بیماران مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی می شود.

«آدریان مارتینائو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مکمل ویتامین D ایمن و ارزان است از اینرو می تواند درمان بسیار مقرون به صرفه ای برای افراد مبتلا به کمبود ویتامین D باشد.»

برای این مطالعه، محققان وضعیت ۴۶۹ بیمار را در سه آزمایش بالینی در بریتانیا، بلژیک و هلند مورد بررسی قرار دادند.

بررسی ها نشان داد مکمل ها برای افراد دارای میزان بالا ویتامین D هیچ فایده ای نداشت.

بیش از ۱۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به بیماری مزمن انسداد ریوی هستند و این عارضه عامل مرگ حدود ۳.۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ بوده است.

مارتینائو در ادامه می افزاید: «مطالعه ما نشان می دهد دادن مکمل ویتامین D به بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریوی که دچار کمبود ویتامین D هم هستند می تواند ریسک حملات مرگبار ریوی را تا نصف کاهش دهد.»

به گزارش «بهپو» و به نقل از «وبمد»، درحالیکه ویتامین D به خاطر تاثیرش بر سلامت استخوان ها شناخته شده است، اما مطالعات قبلی، نقش آن را در مقابله با سرماخوردگی، آنفولانزا و حملات آسم آشکار ساخته اند و حتی این ویتامین به افزایش وزن و رشد مغز در کودکان دچار سوءتغذیه هم کمک می کند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات