برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

اسرار خواب شیرین و برخاستن پرنشاط

اسرار خواب شیرین و برخاستن پرنشاط وضعیت صحیح بدن به هنگام خواب، زمان صحیح خوابیدن و عادت های صحیح برای لذت بردن از خواب آرام و ساعات بیداری بعد از آن ضروری است. خواب خوب بعد از اتمام فشار کاری روز واقعا نعمتی رضایت بخش محسوب می شود که راحتی و آرامش به ارمغان می آورد، اما این فرایند آرام بخش اگر به درستی پیش نرود آرامش جسم و روح را بر هم می زند.

خواب یکی از مهمترین فرایندهای فیزیولوژیکی است که برای آرامش عضلانی، پاک کردن ذهن از زواید و پشتیبانی از قوای حافظه و یادگیری ضروری است. خواب خوب بعد از اتمام فشار کاری روز واقعا نعمتی رضایت بخش محسوب می شود که راحتی و آرامش به ارمغان می آورد، اما این فرایند آرام بخش اگر به درستی پیش نرود آرامش جسم و روح را بر هم می زند.

به گزارش «بهپو»، وضعیت صحیح بدن به هنگام خواب، زمان صحیح و عادت های صحیح برای لذت بردن از خواب آرام و ساعات بیداری بعد از آن ضروری است. بنابراین، در این مقاله در مورد مشکلات شایع خواب و روش های ساده حل آنها صحبت خواهیم کرد.

 

بیدار شدن با کمردرد

کمردرد بعد از بیدار شدن از خواب یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بیشتر ما تا به حال تجربه کرده ایم. این عارضه علتی به جز وضعیت نادرست بدن به هنگام خواب ندارد. اگر دچار این مشکل شده اید، پزشکان توصیه می کنند روی پشتتان بخوابید و زیر پاهایتان بالش قرار دهید تا انحنای طبیعی بدنتان حفظ شود؛ اما اگر به پهلو می خوابید بهتر است به توصیه متخصصان ستون فقرات بالشی بین پاهایتان قرار دهید. مشاهده می کنید که این مشکل چه درمان ساده ای دارد.

گردن درد بعد از خواب

این مشکل هم ناشی از وضعیت نادرست در هنگام خواب است. توصیه می شود به پشت بخوابید. به وضعیت صحیح در این شرایط وضعیت سوپاین می گویند.

خروپف، کابوس همسران

احتمالا خروپف بدترین اتفاقی است که می تواند برای همسرتان بیفتد. برای رفع این مشکل، بهتر است به پهلو بخوابید یا سعی کنید بالشی زیر سر و گردن خود بگذارید که سرتان را صاف نگه دارد. البته برای تقویت ماهیچه های زبان و گلو هم تمرینات ویژه ای وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اثر 8 وضعیت خوابیدن بر سلامت بدن

پریدن از خواب در اثر کرامپ یا گرفتگی پا

انقباض و گرفتگی پا در هنگام خواب مشکلی شایع است. با انجام منظم تمرینات کششی قبل از خواب یا یوگا می توان گرفتگی عضلات پا را در طول شب کاهش داد.

 

بیدار شدن با سوزش سردل / پادرد

برای درمان این مشکل، با گذاشتن یک بالش زیر پاها آنها را بالا ببرید تا خون وریدهای پا به سمت پایین حرکت کند. 6 ساعت قبل از خواب از مصرف کافیین خودداری کنید و پاهای خود را خوب ماساژ یا مالش دهید. خوابیدن به پهلوی چپ از بازگشت غذا به مری و در نتیجه سوزش سر دل جلوگیری می کند.

 

بیدار شدن با درد شانه

بیدار شدن با درد شانه یکی دیگر از مشکلات رایج است. بهتر است بدانید خوابیدن روی شکم در این شرایط اصلا کار صحیحی نیست. خوابیدن به پشت سالم ترین روش خوابیدن است. اگر این روش موثر نبود، به پهلو بخوابید.

ناتوانی در به خواب رفتن

فشار و تنش های امروزی، مشکلی شایع است که مشکلات پیچیده دیگری را به وجود می آورد. از آن جا که خواب نیازی ضروری است بهتر است برای داشتن خواب مناسب اول از همه تلفن همراه و لپ تاپ خود را خاموش کنید، در زمان مناسب به خواب بروید تا بتوانید زود از خواب بیدار شوید، زیرا دیر خوابیدن مشکلات ناشی از خواب را افزایش می دهد. فضای آرام و راحتی در اتاق فراهم کنید، شش ساعت قبل از خواب از مصرف کافیین پرهیز کنید. توجه به این نکات مشکلات خواب را کم می کند. علاوه بر این ورزش روزانه، مدیتیشن و یوگا، همچنین داشتن سبک زندگی سالم هم کمک بزرگی است. اگر این توصیه ها کمکی به شما نکردند، با پزشک مشورت کنید.

 

پریدن از خواب در شب

قبل از رفتن به رختخواب، تلفن همراه خود را خاموش کنید، قبل از خواب، الکل مصرف نکنید. دمای اتاق خواب باید در محدوده آسایش باشد. این نکات به داشتن خوابی ممتد و با کیفیت کمک می کند.

 

به سختی بیدار شدن از خواب

این شایع ترین مشکل است و راه حل آن بسیار ساده است: تکرار. یعنی هر روز صبح حتی در روز های تعطیل هم در زمان مشخص بیدار شوید.

 

راحت بخوابید

به گزارش «بهپو» و به نقل از «www.qunki.com»، خواب صحیح و با کیفیت خواسته هر شخصی است. کسی نیست که نخواهد صبحی تازه و با انرژی را آغاز کند. همانطور که می دانید داشتن ذهن پرنشاط به همراه یک شروع عالی تنها از یک خواب خوب می آید. بنابراین، این مراحل ساده را برای داشتن یک خواب خوب دنبال کنید. اگر مشکلتان مداوم بود، آن را به خاطر شایع بودنش دست کم نگیرید. قطعا باید با پزشک مشورت کنید. آرزو می کنیم با رویاهای شیرین پیش رویتان موفق و خوشحال باشید./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات