برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر منفی نوشیدنی های شیرین بر عملکرد کلیه ها

تاثیر منفی نوشیدنی های شیرین بر عملکرد کلیه ها محققان می گویند نوشیدن بیش از اندازه نوشیدنی های قندی خطر ابتلا به بیماری های کلیوی را بالا می برد.

تحقیقات جدید محققان دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد افرادی که مقادیر زیادی نوشیدنی های حاوی قند مصرف می کنند، خود را در معرض خطر شدید ابتلا به بیماری های کلیوی قرار می دهند.

به گزارش «بهپو»، در این تحقیقات با مطالعه بیش از 3 هزار مرد و زن سیاه پوست در «می سی سی پی» مشخص شد افرادی که بیشترین میزان آب میوه ها و آب شیرین شده با قند را مصرف می کنند، به میزان 61 درصد بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن کلیوی قرار دارند.

با وجود این که محققان توانستند ارتباط بین مصرف نوشیدنی های حاوی قند را با بیماری های کلیوی احراز کنند، هیچ ارتباط علی و معلولی بین این دو شناسایی نشد.

با افزایش دیابت و فشار خون بالا در جهان، بیماری مزمن کلیه یا CKD ، یک چالش مهم در بهداشت عمومی قلمداد می شود. این عارضه معمولا به کم خونی، ضعف استخوانی، آسیب های عصبی و در نهایت به نارسایی کلیه، بیماری های قلبی و مرگ زودرس منجر می شود.

به گزارش «بهپو» و به نقل از «اسوشیتدپرس»، این دستاورد علمی گام بزرگی در جهت تشخیص و درمان بیماری های کلیه و جلوگیری از نارسایی و مرگ بر اثر آن به حساب می آید.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه « Clinical Journal of the American Society of Nephrology » منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات