برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تولد اولین نوزاد از رحم اهدایی یک زن فوت شده

تولد اولین نوزاد از رحم اهدایی یک زن فوت شده محققان دانشگاه سائوپائولو برزیل برای اولین بار توانستند رحم اهدایی شخصی که جان خود را از دست داده بود به زن دیگری پیوند زده و نوزاد سالمی را به دنیا آورند.
محققان دانشگاه سائوپائولو برزیل برای اولین بار توانستند رحم اهدایی شخصی که جان خود را از دست داده بود به زن دیگری پیوند زده و نوزاد سالمی را به دنیا آورند.
به گزارش «بهپو»، در مورد برخی از زنان نابارور تنها راه بارداری، پیوند رحم است. اما افراد بسیار اندکی حاضر به اهدای رحم خود هستند و تا کنون کمتر از 40 مورد اهدای رحم انجام شده است. از این میان نیز از سال 2013 میلادی تا کنون تنها 11 دریافت کننده رحم توانسته اند نوزادی را به دنیا آورند.
استفاده از رحم اهداکنندگانی که جان خود را از دست داده اند، موجب افزایش دسترسی به رحم اهدایی می شود. اما با وجود این که در سال های اخیر 10 مورد پیوند رحم از افراد متوفی انجام شده است، تا کنون هیچ نوزاد زنده ای توسط دریافت کنندگان این عضو به دنیا نیامده است.
اکنون یک زن 23 ساله که به طور مادرزادی فاقد رحم بوده، با دریافت رحم یک زن 45 ساله که در اثر سکته جان خود را از دست داده است، توانست برای اولین بار یک نوزاد زنده را به دنیا آورد. دریافت کننده رحم 4 ماه قبل از پیوند، تحت عمل IVF قرار گرفت و 8 تخمک بارور او به صورت منجمد نگهداری شد.
عمل پیوند در ماه سپتامبر 2016 به مدت 10.5 ساعت انجام پذیرفت و همه چیز به خوبی پیش رفت. پنج ماه پس از پیوند، هیچ اثری از عوامل ناخواسته یا پس زدن پیوند وجود نداشت و بیمار دوره قائدگی طبیعی را تجربه کرد. هفت ماه پس از پیوند تخمک های بارور در رحم جدید او ایمپلنت شدند و بیمار باردار شد.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، نوزاد این زن در هفته سی و پنجم با وزن 2.5 کیلوگرم به دنیا آمد. تولد نوزاد با استفاده از عمل جراحی سزارین انجام گرفت و به طور همزمان رحم پیوندی نیز برداشته شد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه « The Lancet» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات