برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر منفی آلودگی نوری بر خواب سالمندان

تاثیر منفی آلودگی نوری بر خواب سالمندان نتایج تحقیقات محققان دانشگاه سئول نشان می دهد استفاده بیش از حد از نور مصنوعی در طول شب و در محیط های باز یا در واقع آلودگی نوری بر سلامت عمومی بدن تاثیر نامطلوب می گذارد و باعث بی خوابی در سالمندان می شود.
محققان دانشگاه ملی سئول دریافتند آلودگی نوری یا استفاده بیش از حد از نور مصنوعی در طول شب و در محیط های باز آثار نامطلوبی بر سلامت انسان دارد و موجب بی خوابی در افراد سالمند می شود.
به گزارش «بهپو»، در این تحقیقات، اطلاعات به دست آمده از تحقیقات قبلی که بین سال های 2002 تا 2013 میلادی درباره افراد بالای 60 سال گردآوری شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. حدود 60 درصد از این افراد مونث بودند و در حدود 22 درصد از آن ها داروهای خواب آور زولپیدم و تریوزولام مصرف می کردند.
بر اساس نتایج حاصل از این مطالعه، افزایش میزان نور مصنوعی در طول شب و قرار گرفتن در معرض این نور در فضای باز، با افزایش میزان مصرف داروهای خواب آور و مصرف روزانه این داروها ارتباط دارد. همچنین مشخص شد افراد سالمندی که در طول شب به مدت بیشتری در معرض تابش نور مصنوعی قرار دارند، داروهای خواب آور را با میزان بالاتر یا به مدت طولانی تر مصرف می کنند.
به گزارش آکادمی آمریکایی داروهای خواب، عارضه بی خوابی موجب بروز مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن زودهنگام یا بدخوابی می شود.
به گزارش «بهپو» و به نقل از « ساینس دیلی»، محققان می گویند: «آلودگی نوری در طول شب موجب اختلال در عملکرد ساعت زیستی بدن می شود و می تواند منجر به بروز بیماری های متابولیک و مزمن از جمله سرطان، دیابت، چاقی و افسردگی شود.»
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه «Clinical Sleep Medicine» منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات