برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

تاثیر آلودگی هوا بر جنین و افزایش احتمال ابتلا به اوتیسم

تاثیر آلودگی هوا بر جنین و افزایش احتمال ابتلا به اوتیسم تحقیقی جدید نشان می دهد آلودگی هوا در بروز اوتیسم در کودکان نقش دارد. محققان کانادایی در این مطالعه نشان دادند کودکان مادرانی که در بارداری در معرض آلودگی هوا بوده اند، احتمال ابتلای آنها به اوتیسم تا سن 5 سالگی بیشتر است.
مطالعات جدید محققان دانشگاه سیمون فریزر در کانادا نشان می دهد احتمال بروز «اوتیسم» در کودکانی که در دوران جنین در معرض آلودگی هوا قرار داشتند بیشتر است.
به گزارش «بهپو»، این مطالعه با بررسی 130 هزار نوزادی که بین سال های 2004 تا 2009 میلادی در ونکوور به دنیا آمدند نشان می دهد قرار گرفتن مادر باردار در معرض آلودگی هوا، احتمال ابتلا به اوتیسم را در کودک افزایش می دهد. این مطالعه شرایط مادر در دوران بارداری و کودک از زمان تولد تا 5 سالگی را مورد بررسی قرار داده است.
مطالعه دیگری که در لس آنجلس صورت گرفته نشان می دهد احتمال تولد کودک مبتلا به اوتیسم در مادرانی که در دوران بارداری در محله های نزدیک به بزرگراه زندگی می کنند بیشتر است.
محققان احتمال می دهند آلودگی هوا علاوه بر شرایط مادر و بارداری، بر کیفیت اسپرم مردان تاثیرگذار باشد و در بروز اوتیسم کودک نقش داشته باشد.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال ساینس»، شناسایی عوامل خطر زیست محیطی در پیشگیری و درمان اختلال اوتیسم بسیار موثر است. اوتیسم یک اختلال عصبی مرتبط به ژنتیک است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت های زیادی را به او آموخت.
نتایج این مطالعه در نشریه « JAMA » منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات