برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

نقش گردو در بهبود سلامت بدن با تغییر باکتری های روده

نقش گردو در بهبود سلامت بدن با تغییر باکتری های روده نتایج تحقیقی جدید نشان می دهد گنجاندن گردو در رژیم غذایی روزانه باعث تغییر فلور باکتری های روده و بهبود سلامت عمومی بدن می شود.
نتایج تحقیقی جدید نشان می دهد گنجاندن گردو در رژیم غذایی روزانه باعث تغییر فلور باکتری های روده و بهبود سلامت عمومی بدن می شود.
به گزارش «بهپو»، گردو به دلیل داشتن اسید چرب امگا3، آلفا لینولییک اسید و فیبر و همچنین حجم بالای آنتی اکسیدها به عنوان سوپر غذا شناخته می شود. این تحقیق نشان داد که تغییرات مفیدی که گردو در میکروبیوم روده ایجاد می کند از دیگر مزایای گردو است.
مصرف گردو با افزایش میزان باکتری های پروبیوتیک روده و کاهش خطرات بیماری های قلبی و مغزی و همچنین سرطان، از سیستم گوارش محافظت می کند.
یافته های بدست آمده از مطالعات حیوانی نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از گردو موجب تغییرشکل جامعه میکروب های روده شده و موجب افزایش قابل توجه باکتری های سودمند روده می شود.
به گفته محققان، گردو همچون یک پروبیوتیک عمل کرده و به تغذیه و رشد باکتری های که دستگاه گوارش را سالم نگه می دارند کمک می کند.
«لاری بایرلی»، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه ایالتی لوییزیانا، در این باره می گوید: «سلامت روده ها با سلامت کل بدن مرتبط است. مطالعه ما نشان می دهد که گردو موجب تغییراتی در روده می شود و همین مسئله می تواند علت سایر فواید این خوراکی نظیر سلامت قلب و مغز باشد
او در ادامه می افزاید: «مصرف گردو با فواید متعددی از جمله کاهش ریسک بیماری قلبی و سرطان هم مرتبط است.»
به گزارش «بهپو» و به نقل از «ساینس دیلی»، به گفته محققان، احتمالا اجزای بیواکتیو گردو از فاکتورهای دخیل در ایجاد این فواید هستند./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات