برای مشاوره با پزشکان کلیک کنید
;

آلودگی صوتی بیمارستان ها، تهدید سلامت بیماران

آلودگی صوتی بیمارستان ها، تهدید سلامت بیماران مطالعات محققان کالج سلطنتی لندن نشان می دهد آلودگی صوتی در بیمارستان تهدیدی جدی برای سلامت بیماران و کارمندان بیمارستان است.
مطالعات محققان کالج سلطنتی لندن نشان می دهد آلودگی صوتی در بیمارستان تهدیدی جدی برای سلامت بیماران و کارمندان بیمارستان است.
به گزارش «بهپو»، این مطالعه نشان می دهد حتی در بخش مراقبت های ویژه هم آلودگی صوتی بیش از 100 دسی بل اندازه گیری شده است که معادل صدای بلند موزیک از هدفون است.
مطالعات نشان می دهد آلودگی صوتی بیمارستان تاثیر مستقیمی بر آرامش، کیفیت خواب، میزان استراحت و توانایی بهبودی بیمار دارد. بستری شدن در بیمارستان سبب افزایش احساس درد و ‌فشار خون بیمار شده و سلامت روانی را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین آلودگی صوتی می تواند در تشدید این علایم نقش داشته باشد.
از طرفی علاوه بر بیمار، آلودگی صوتی برای کارمندان، پزشکان و پرستاران هم ایجاد مزاحمت و ناراحتی می کند و توانایی فیزیکی و روحی آنان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در این حالت آستانه تحریک کارمندان کاهش می یابد. فرسودگی از دیگر عوارض آلودگی صوتی محیط بر کارمندان است، این عوامل سبب می شود میزان خدمت رسانی و آرامش کاهش یابد و از این رو بیماران دو جانبه در معرض خطر قرار می گیرند.
معمولا زمانی که بیماران در اتاق های شلوغ و پر سر و صدا بستری می شوند، کمترین میزان همکاری را با پزشک و پرستار دارند و بدون توجه به شرایط جسمانی، خواهان ترخیص هر چه زودتر از بیمارستان هستند.
صدای انواع هشدار دهنده، تلویزیون، مکالمه پرسنل و همراهان بیمار، انواع تجهیزات پزشکی، بلندگوها، خیابان و زنگ تلفن از جمله بیشترین آلودگی های صوتی گزارش شده در بیمارستان هستند.
در جهت کاهش آلودگی های صوتی راهکارهایی از قبیل آموزش تمام افراد به ویژه کارمندان، استفاده از هدفون، کاهش زمان ملاقات، ‌استفاده از شیشه های دو جداره و ممنوعیت استفاده از تلفن همراه می تواند موثر باشد. پخش موسیقی های آرام هم روشی برای افزایش آرامش در محیط بیمارستان است.
به گزارش «بهپو» و به نقل از «مدیکال ساینس»، آلودگی صوتی بیمارستان ها معضلی جدی است که سلامت بیماران و کارمندان را تهدید می کند و باید روش های حل آن در دستور کار متخصصان بهداشت قرار گیرد.
نتایج این مطالعه در نشریه BMJ منتشر شده است./

بهپو در جوامع مجــازیکانال ما را در جوامع مجازی دنبال کنیــد

دیدگاه و نظــرات